flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Таращанського районного суду Київської області

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказ голови Таращанського  районного суду Київської області

№ 22-О від 08 вересня 2021 року

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Таращанського районного суду Київської області

 

  1. Загальні положення

1.1. Положення про забезпечення доступу до публічної інформації в Таращанському районному суді Київської області  (далі – Положення) визначає порядок доступу до публічної інформації, яка перебуває у володінні Таращанського районного суду Київської області.

1.2. У Положенні терміни вживаються в значеннях, наведених у Законі України «Про доступ до публічної інформації».

1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон), «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», «Про державну таємницю», «Про доступ до судових рішень», «Про запобігання корупції» та інших нормативно-правових актів, що регулюють дане питання.

1.4. Дія Положення не поширюється на відносини щодо надання інформації при здійсненні правосуддя, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальними законами.

1.5. Відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації, розпорядником якої є Таращанський районний суд Київської області (далі – Суд), визначається організаційно-розпорядчим документом голови Суду.

1.6. Доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Суд, організовують керівники структурних підрозділів Суду або інші працівники, визначені керівництвом Суду у встановленому порядку.

 

  1. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність Суду

2.1. Доступ до публічної інформації у Суді забезпечується відповідно до статті 5 Закону.

2.2. Інформація про діяльність Суду надається запитувачам у формі, визначеній в запиті на інформацію (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою).

2.3. Запитувач має право звернутись до Суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом.

У разі, якщо з поважних причин (обмежені фізичні можливості, тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації, обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.

2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом.

Обмеження доступу до інформації про діяльність Суду здійснюється відповідно до Закону при дотриманні сукупності вимог, визначених у частині другій статті 6 Закону.

Перелік конфіденційної інформації, що є власністю держави, та якій надається гриф обмеження доступу «Для службового користування» у Таращанському районному суді Київської області визначається відповідним наказом голови Суду.

2.5. Доступ до публічної інформації керівники структурних підрозділів організовують за такими напрямами діяльності:

– інформація про рух судових справ, день, час і місце їх розгляду:

на усні запити, звернення – старший секретар суду (особа, що виконує його обов’язки);

– на письмові запити, звернення – керівник апарату суду (особа, що виконує його обов’язки);

– інформація про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державної служби, результати конкурсу, проходження державної служби, інші питання, пов’язані з кадровим забезпеченням – консультант суду (особа, що виконує його обов’язки);

– інформація про доходи суддів та працівників апарату Суду, персональні дані, відомості з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації – керівник апарату суду (особа, що виконує його обов’язки);

– інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду, положення, інструкції, які стосуються діяльності Суду – керівник апарату суду (особа, що виконує його обов’язки);

– інформація про статистичні дані щодо здійснення судочинства, відображені у звітах, матеріалах аналізів та узагальнень судової практики Суду; відомості щодо бібліотечного фонду Суду – старший секретар суду (особа, що виконує його обов’язки);

– інформація, яка міститься в справах та інших носіях інформації, що зберігаються в архіві Суду – архіваріус суду (особа, що виконує його обов’язки);

– інформація про матеріально-технічне забезпечення Суду; господарське забезпечення заходів, які проводяться Судом; створення працівникам безпечних умов праці; охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку – керівник апарату суду (особа, що виконує його обов’язки);

– інформація про функціонування Автоматизованої системи електронного документообігу суду, забезпечення засобами інформатизації – прес секретар суду (особа, що виконує його обов’язки);

– інформація про режим роботи Суду, правила та графік прийому громадян у Суді – старший секретар суду (особа, що виконує його обов’язки);

– інформація про порядок взаємодії із засобами масової інформації, про участь у міжнародних проектах та співпрацю з іноземними правовими установами та організаціями, наповнення інформацією веб-сайту Суду – прес секретар суду, головний спеціаліст суду (особи, що виконують їхні обов’язки).

За рішенням керівництва Суду можуть бути визначені інші працівники, відповідальні за опрацювання, систематизацію, аналіз та контроль щодо задоволення запиту на інформацію, надання консультацій під час оформлення запиту, а також за оприлюднення інформації на інформаційному стенді в приміщенні Суду.

 

  1. Надання публічної інформації про діяльність Суду

3.1. Оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації, веб-сайті Суду та на сторінці Суду веб-порталу «Судова влада України» забезпечується прес секретарем суду, головним спеціалістом суду (особами, що виконують їхні обов’язки) відповідно до законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформаційні агентства» та інших нормативно-правових актів.

Порядок взаємодії Суду з представниками засобів масової інформації визначається окремим Положенням.

3.2. Розміщенню на офіційному веб-сайті Суду підлягають:

1) інформація про діяльність Суду:

– місцезнаходження, поштова адреса, номери засобів зв’язку, адреса офіційного веб-сайту, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;

– прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти голови Суду, керівника апарату, а також керівників структурних підрозділів апарату Суду;

– розклад роботи Суду та графік прийому громадян, у тому числі порядок і графік особистого прийому громадян керівництвом Суду;

– вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби;

2) інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду;

3) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;

4) звіти, в тому числі щодо результатів розгляду запитів на інформацію;

5) реквізити для сплати судового збору та реквізити депозитного рахунку Суду;

6) базові показники ефективності діяльності Суду;

7) інші відомості про діяльність Суду, які належать до публічної інформації.

3.3. У приміщенні Суду, де забезпечено вільний доступ громадян, на інформаційному стенді розміщується інформація про:

– розклад роботи Суду та графік прийому громадян, у тому числі порядок і графік особистого прийому громадян керівництвом Суду;

– реквізити для сплати судового збору та реквізити депозитного рахунку Суду;

– відомості про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в Суді;

– інформація про порядок пропуску осіб до приміщення суду;

 –інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність Суду.

 

  1. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію

4.1. Запити на інформацію, що надходять до Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються у канцелярії Суду відповідно до інструкції з діловодства у суді з урахуванням вимог цього Положення.

4.2. Після отримання та реєстрації запитів відповідальний працівник невідкладно передає їх залежно від запитуваної інформації керівництву Суду для визначення виконавця.

4.3. Запит на інформацію з відповідною резолюцією керівництва Суду опрацьовується у канцелярії суду, після чого невідкладно передається виконавцям.

4.4. У разі визначення керівництвом Суду кількох виконавців – відповідальним за надання відповіді на запит вважається виконавець, зазначений першим у резолюції керівництва Суду.

У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше трьох робочих днів з дня отримання Судом запиту надати відповідальному виконавцю необхідні документи.

4.5. Відповідь на інформаційний запит надається запитувачу у спосіб, форма (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) якого вказана у запиті.

Оригінали запитів на отримання публічної інформації та паперові копії відповідей на них зберігаються у номенклатурній справі згідно з номенклатурою справ Суду.

4.6. Відповідь на інформаційний запит надається не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту Судом.

У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.

4.7. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтоване запитувачем.

4.8. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, Суд може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку Суд повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

4.9. У разі якщо запит на інформацію разом з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит в частині, що стосується публічної інформації.

 

  1. Порядок надання інформації про діяльність Суду

5.1. Особи, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Суд, розглядають запит та готують на них відповіді.

5.2. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в автоматизованій системі електронного документообігу суду.

5.3. У разі якщо запитувана інформація про діяльність Суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказується вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.

5.4. Суд має право відмовити в задоволенні запиту, якщо:

1) суд не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 Закону.

3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 Закону фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком;

4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону, відповідно до якої запит на інформацію має містити:

– ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;

– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого подається запит, якщо запитувачу це відомо;

– підпис і дату подання запиту за умови його подачі в письмовій формі.

Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі.

5.5. Інформація на запит надається безкоштовно.

У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.

Особа, відповідальна за надання відповіді на запит, не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання Судом запиту повідомляє про це запитувача із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.

При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.

 

  1. Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації

Відповідальність за порушення законодавства у сфері доступу до публічної інформації визначається відповідно до чинного законодавства України.