flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З роботи Таращанського районного суду Київської області за 2015 рік

А Н А Л І З

роботи Таращанського районного суду

Київської області за 2015 рік

 Основними нормативними документами на підставі яких проходила організація стану діловодства у Таращанському районному суді Київської області є Інструкція з діловодства в місцевому загальному суді, затверджена наказом Державної судової адміністрації України 17.12.2013 року за № 173 та Положення про автоматизовану систему документообігу, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26 листопада 2010 року № 30 (зі змінами) та Засади використання автоматизованої системи документообігу Таращанського районного суду Київської області, затвердженими рішенням зборів суддів Таращанського районного суду Київської області від 30.07.2015 №8.

Організаційне забезпечення роботи суду відповідно до ст. 149 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» здійснює апарат суду, який очолює керівник аппарату Самченко Оксана Валеріївна. Керівник аппарату суду несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення суду, суддів та судового процессу, функціонування автоматизованої системи документообігу. Керівник аппарату підпорядковується голові суду і координує свою діяльність із ТУ ДСА України у Київській області.

Таращанський районний суд Київської області повністю укомплектований кадрами, згідно штатного розпису. На кожного працівника розроблена та затверджена посадова інструкція, яка містить загальні положення, завдання та обов'язки працівника, права, заохочення, відповідальність.

Відповідно до посадової інструкції, затвердженої головою суду, керівник апарату суду здійснює керівництво та контроль за роботою судового розпорядника, помічників суддів, консультанта суду, головного спеціаліста з інформаційних технологій, секретарів судових засідань та секретарів суду.

На секретарів суду покладено обов'язки по веденню діловодства з  цивільних справ, адміністративних справ, справ  про адміністративні правопорушення та кримінальних справ.

З 28.04.2015 року по 28.05.2015 року автоматизована система документообігу комп`ютерної програми «Д-3» в Таращанському районному суді Київської області не працювала, оскільки в ніч на 28.04.2015 року в приміщенні Таращанського районного суду Київської області, розташованого за адресою м.Тараща вул.Р.Люксембург, 52/87 сталася пожежа, внаслідок якої знищено вся матеріально-технічна база суду, приміщення суду.

З 30.04.2015 року Таращанський районний суд Київської області знаходиться в приміщенні, розташованому в м.Тараща вул.Сікевича Володимира, 75 (Р.Люксембург,75).

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.05.2015 року №496-р в управління Державної судової адміністрації України передана будівля за адресою: вул. Р.Люксембург, 75 м. ( В,Сікевича) Тараща Київської області, де на даний час розташовується суд.

Дана будівля побудована та введена в експлуатацію в 1990 році, є триповерховою, з підвалом під частиною будівлі, загальною площею 1700,3 м.кв. Габарити будівлі становлять: ширина – 19,0 м.п., довжина – 32,87 м.п.,   висота – 12 м.п.

На момент переїзду суду в дану будівлю, інженерні комунікації (теплопостачання, водопровід, водовідведення, електропостачання) не працювали, тобто взагалі були відсутні.

 

З 28.05.2014 року повністю відновлена робота автоматизованої системи документообігу комп`ютерної програми «Д-3».

 

До Таращанського районного суду Київської області за січень-грудень 2015 року всього надійшло 1912 справ та матеріалів, з них:     

- справ кримінального провадження – 108 ( з них перебувало у провадженні судді Бабоїд О. 24, Бойка М.Г. – 26; Василенка О.М. – 26; Потеряйко С.А. – 25; Зінкіна В.І -8), справ у порядку виконання судових рішень – 78 ( з них у судді Бабоїд О.-21; Бойка М.Г. – 22; Василенка О.М. -26; Потеряйко С.А. – 24; Зінкіна В.І. -8); справ за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб – 157, ( з них у судді Василенка О.М. -50, Потеряйко С.А. -54, Зінкіна В.І. -54); справ за скаргами на дії, рішення чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб – 9 ( з них у судді Василенка О.М. -6, Потеряйко С.А.-3); справ про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами -5.

 Залишок на кінець звітного періоду справ кримінального провадження – 1 справа ( суддя Потеряйко С.А.), справ в порядку виконання судових рішень – 2 справи ( суддя Василенко О.М.). 

 цивільних – 757 справ та матеріалів, з них позовного провадження – 590 ( з них залишок на початок звітного періоду – 12),

окремого провадження – 43;

наказного провадження – 57, (з них залишок на кінець звітного періоду – 1 справа);

заяв про скасування судового наказу – 3;

заяв про забезпечення позову, до подання позовної заяви – 1;

заяв про перегляд заочного рішення – 5;

заяв про перегляд рішень, ухвал суду чи судових наказів у зв’язку з нововиявленими обставинами – 1;

заяв про відновлення втраченого судового провадження – 1;

скарг на дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої влади – 10;

клопотання, заяви, подання у порядку виконання судових рішень та рішень органів (посадових осіб) – 46.

 

З них: суддею Бабоїд О.М.: справи позовного провадження – надійшло 143, розглянуто 132, залишок – 11; окремого провадження: надійшло -9, розглянуто 9-; наказного провадження надійшло -9, розглянуто -9; заяв, скарг, подань та клопотань в порядку виконання судових рішень надійшло- 9, розглянуто -9.

Суддею Бойко М.Г.: справи позовного провадження – надійшло 139, розглянуто 131, залишок – 8; окремого провадження: надійшло -13, розглянуто - 13; наказного провадження надійшло -11, розглянуто -11; заяв, скарг, подань та клопотань в порядку виконання судових рішень надійшло- 13, розглянуто -13.

Суддею Василенком О.М.: справи позовного провадження – надійшло 129, розглянуто 121, залишок – 8; окремого провадження: надійшло -5, розглянуто -5; наказного провадження надійшло -16, розглянуто -15, залишок - 1; заяв, скарг, подань та клопотань в порядку виконання судових рішень надійшло-11, розглянуто -11.

Суддею Зінкіним В.І.: справи позовного провадження – надійшло 49, розглянуто 49; окремого провадження: надійшло -3, розглянуто -3; наказного провадження надійшло -10, розглянуто -10; заяв, скарг, подань та клопотань в порядку виконання судових рішень надійшло- 5, розглянуто -5.

Суддею Потеряйко С.А.: справи позовного провадження – надійшло 130, розглянуто 128, залишок – 2; окремого провадження: надійшло -13, розглянуто -13; наказного провадження надійшло -11, розглянуто -11; заяв, скарг, подань та клопотань в порядку виконання судових рішень надійшло- 8, розглянуто -8.

 

Адміністративних (КАС)  – 151 справа та матеріалів, з них: справи за позовними заявами – 137 ( у судді Бабоїд О.М.  перебувало та розглянуто -31; Бойка М.Г. - 36; Василенка О.М. -27, Потеряйко С. -32, Зінкіна В.І. -11) залишок на початок та на кінець звітного періоду – 0; заяви, клопотання, подання у порядку виконання судових рішень – 14 ( суддя Бабоїд О.М. – 3, Бойко М.Г. -2, Василенко О.М. -5, Потеряйко С.А. -2, Зінкін В.І. -2); залишок на початок та на кінець звітного періоду - 0;

Справ про адміністративні правопорушення – 629 ( суддею Бабоїд о.М. розглянуто -170, Бойко М.Г. -133, Василенком О.М.-124, Потеряйко С.А. -137, Зінкіним В.І. -65) , справи у порядку виконання постанов у справах про адміністративні правопорушення – 16, (суддею Бабоїд о.М. розглянуто -2, Бойко М.Г. -1, Василенком О.М.-6, Потеряйко С.А. -3, Зінкіним В.І.- 4)  залишок на початок звітного періоду – 0 .

 

У порівнянні із попереднім звітним періодом розглянуто справ:

- число кримінальних проваджень, розглянутих Таращанським районним судом Київської області не збільшилося, так у попередньому періоді було розглянуто 139 кримінальних проваджень, ( в 2015 – 108) 

- число цивільних справ порівняно з попереднім періодом не збільшилося, а саме: у попередньому періоді було розглянуто – 552 справи позовного провадження, ( в 2015 -590 )

 - число адміністративних справ (КАС) порівняно з попереднім звітним періодом зменшилося, так у попередньому періоді було розглянуто – 223 справи; ( в 2015 – 151)

-  число справ про адміністративні правопорушення зменшилось: у попередньому – 896. ( в 2015- 629)

розглянуто справ у порядку виконання постанов у справах про адміністративні правопорушення – 16, і у попередньому – 16.

 

Всі справи ( всих категорій) призначалися до судового розгляду у встановлені законодавством строки.

Окремих ухвал протягом звітного періоду судом не виносилося.

Загальна сума накладеного штрафу у звітному періоді становила 210416 грн.

Проте, у 2015 році на рішення, які були постановлені суддями Таращанського районного суду, було подано 30 апеляційних скарг, з них 11 рішень скасовано, а 1 змінено; на ухвал – 17, з яких 9 скасовано.

Суддя Бабоїд О.М. оскаржено 11 рішень, 7 ухвал, скасовано 2 рішення, 4 ухвали;

Бойко М.Г.  оскаржено 7 рішень, 4 ухвал, скасовано 2 рішення, 2 ухвали;

Василенко О.М. оскаржено 6 рішень, 2 ухвали, скасовано 3 рішення, 1 ухвала, змінено 1 рішення;  

Зінкін В.І. оскаржено 3 рішення, 1 ухвала, скасовано 2 рішення, 1 ухвала;

Потеряйко С.А  оскаржено 3 рішення, 3 ухвали, скасовано 2 рішення, 1 ухвала.

Оскаржено 9 вироків Таращанського райсуду, 1 ухвалу, 3 ухвали слідчого судді.

У судді Бойка М.Г. оскаржено 3 вироки, з яких 2 змінено.

У судді Василенка О.М. оскаржено 1 вирок, 1 ухвала, 2 ухвали слідчого судді.

У судді Зінкіна В.І. оскаржено 1 вирок.

У судді Потеряйко С.А. оскаржено 4 вироки, 1 ухвала слідчого судді, з яких 1 вирок скасовано і 1 ухвала скасована.

Якісні показники роботи Таращанського районного суду у 2015 році, в порівнянні з іншими судами Київської області, знизилися. Погіршилася якість розгляду справ, внаслідок чого збільшився  процент скасованих рішень.

Проте вважаю, що на дані фактори вплинули зовнішні обставини, які оголошувалися вище ( пожежа та незадовільний стан матеріального забезпечення суду).

 

 ТУ ДСА України в Київській області забезпечило працівників Таращанського районного суду трьома засобами фіксування судового процесу технічними засобами та трьома комплектами комп’ютерів, двома клітками з оргскла для залів судових засідань для утримання осіб, які перебувають під вартою.  На протязі звітного періоду ТУ надавалися марки, конверти, обкладинки для справ, бум ага.

Працівники суду та судді самостійно забезпечили себе комп’ютерною технікою, ветхими меблями, частково сейфами для зберігання судових проваджень, телефонними апаратами.

 

Наказом Державної судової адміністрації України № 168 від 15.12.2011 року затверджено Інструкцію про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду. Після пожежі архів Таращанського районного суду знаходиться в незадовільному стані, проте архіваріус Вовченко К. проводить роботу по веденню архіву, займається видачею копій судових документів по справах, що знаходяться в архіві, обліковує та зберігає архівні справи. В тих умовах, в яких перебуває архів суду, архіваріус намагається виконувати належно  свою роботу, з дотриманням вимог Інструкції.

Архів Таращанського райсуду потребує забезпеченню стелажами, підключенню до проведеної електромережі, косметичного ремонту.

 

 Секретарі судових засідань співпрацюють з суддями та помічниками суддів. На них покладено обов'язки по веденню протоколів судових засідань, оформленню справ після їх розгляду, виклик учасників процесу і свідків, ведення журналів судових засідань та інше.

Роботу секретарів судових засідань, а саме правильне та своєчасне заповнення журналів судових засідань, своєчасність повернення розглянутих справ до канцелярії, контролюють помічники суддів, які у відповідності до покладених на них обов'язків вивчають та готують до судового розгляду справи, що перебувають у провадженні головуючого судді, готують запити по справах, проекти вироків, рішень постанов та інше.

Помічники суддів проводять всебічний аналіз роботи суду, готують відповіді на директивні документи, накази ТУ ДСА в Київській області; проводять узагальнення судової практики з різних питань за вказівкою Апеляційного суду Київської області.

Ведення роботи з обліку законодавства та судової практики, кадрової роботи в суді покладено на консультанта суду Гюрджієву І.М. Пожежею, яка сталася в суді, повністю знищена бібліотека суду, особові справи суддів та працівників та ін. Проведеною роботою консультантом, повністю відновлені особові справи працівників суду та суддів, розпочата процедура перевірки працівників суду згідно до вимог Закону України «Про очищення влади», а по суддях - закінчена.

 

Крім того, з червня 2015 і до кінця року головою суду та керівником апарату були розроблені та затверджені: нові посадові інструкції всих працівників суду, Положення про збори суддів Таращанського районного суду, Регламент зборів суддів суду, Засади використання автоматизованої системи документообігу в Таращанському районному суді, Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників суду, Інструкцію з охорони праці для працівників Таращанського райсуду, Правила поведінки в суді, Правила прийому громадян, запрацював оновлений веб-сайт суду .

З метою створення оптимальних умов для реалізації громадянами своїх законних прав та інтересів, прийом громадян у суді здійснюється згідно з законодавством України про звернення громадян та відповідно до Правил внутрішнього розпорядку суду, які знаходяться в приміщенні суду на спеціально пристосованому стенді – дошці оголошень. На цьому ж стенді розміщується інша корисна для громадян інформація.

 

Робота по веденню діловодства в районному суді, а саме реєстрація і облік справ та матеріалів, що надійшли до суду, прийом відвідувачів, підготовка справ до судового розгляду, оформлення справ після їх розгляду, приймання і облік апеляційної, касаційної скарг, звернення до виконання вироків, рішень, ухвал, постанов та здійснюється працівниками апарату суду з дотриманням вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді.

У Таращанському районному суді для підвищення ефективності організації діловодства протягом звітного періоду проводилися внутрішні перевірки дотримання вимог Інструкції з діловодства секретарем суду, суддями перевіряються дотримання Інструкції секретарями судових засідань при веденні журналів судових засідань, формуванні справ, здачі справ до канцелярії суду; керівник апарату контролює секретарів суду щодо ведення обліково-статистичних карток на справи,  зверненні рішень суду до виконання, своєчасному направленні справ до вищих інстанцій. Відповідальним особам вказано на виявлені недоліки, застосовані дисциплінарні стягнення та зобов»язано їх усунути в робочому порядку та не допускати в подальшій роботі. 

Керівництвом суду на оперативних нарадах постійно наголошується на неухильному дотриманні вимог Інструкції працівниками аппарату суду при виконанні службових обов»язків.

Відповідно до ст. 136 Закону України Про судоустрій і статус суддів після призначення на посаду суддія який потребує поліпшення житлових умов, забезпечується службовим житлом за місцем знаходження суду. Суддя Зінкін В.І. переведений Указом Президента України Про переведення суддів від 14 лютого 2015 року № 83/2015 на посаду судді Таращанського районного суду Київської області з 04 березня 2015 року. Проте, не забезпечений службовим житлом.

Медичне обслуговування суддів та членів їх сімей, працівників апарату суду місцевими закладами охорони здоров’я здійснюється не належним чином і бажає бути кращим.

Протягом 2015 року судді не користувалися санаторно-курортними путівками; працівники апарату суду протягом вказаного періоду також санаторно-курортними путівками не користувалися.

 

За рахунок коштів Державного бюджету України, всі судді Таращанського районного суду Київської області забезпечені мантіями та нагрудними знаками.

 

Приміщення Таращанського районного суду Київської області потребує капітального ремонту. Ремонтні роботи були розпочаті влітку та продовжувалися до 29.12.2015. За даний період: проведено заміну вікон, незавершено ремонт даху, проведено реконструкцію в приміщенні, замінено покриття підлоги, розпочато ремонт в залах судових засідань та кабінетах. 

Судді Василенко О.М., Зінкін В.І., Потеряйко С.А. не забезпечені кабінетами та меблями, а судді Бойко М.Г. та Бабоїд О.М., які зробили ремонти в кабінетах власними зусиллями, не забезпечені меблями.

Всі судді потребують комп’ютерної техніки, сейфів для зберігання судових проваджень.

Працівники апарату суду також не забезпечені кабінетами, працюють в край складних та некомфортних умовах, потребують комп’ютерів, меблів, багатофункціональних пристроїв, телефонних та факсимальних апаратів тощо.

 

Таращанський районний суд взаємодіє з місцевими органами влади, правоохоронними органами на випадок нештатних ситуацій та випадків порушення громадського порядку в приміщенні суду.  

Проте, органи місцевого самоврядування не вживали заходів щодо зміцнення матеріально-технічної бази суду.

         У Таращанському районному суді Київської області виконавська дисципліна протягом 2015 року не порушувалася. Строки виконання завдань, які надходили до суду як у письмовому, так і в електронному та факсимільному порядку від вищестоящих організацій не порушувалися та вчасно виконувалися.

 

 

   

Голова Таращанського

районного суду                                                                                             С.Потеряйко