Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
23 жовтня 2015 р. |
м. Київ |
№ |
181 |
Про утворення Державної установи "Служба судової охорони"
Відповідно до Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України "Про судоустрій і статус суддів", Положення про Державну судову адміністрацію України, затвердженого рішенням Ради суддів України від 22.10.2010 № 12, та з метою підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, охорони приміщень судів та інших органів суддівської системи, виконання функцій щодо державного захисту суддів, членів їхніх сімей та їхнього майна, працівників апарату судів та їх близьких родичів, забезпечення безпеки учасників судового процесу, забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві, охорони приміщень і територій установ судових експертиз Міністерства юстиції України і Міністерства охорони здоров'я України, а також забезпечення режиму утримання осіб, які перебувають під вартою і направлені на судово-психіатричну експертизу,
НАКАЗУЮ:
1. Утворити Державну установу "Служба судової охорони".
2. Затвердити статут Державної установи "Служба судової охорони", що додається.
3. Визначити місцезнаходження Державної установи "Служба судової охорони" за адресою: вул. Липська, 18/5, м. Київ, 01601.
4. Управлінню організаційного забезпечення діяльності ДСА України (Прокопчук Н. Д.) довести цей наказ до відома керівників структурних підрозділів ДСА України та начальників територіальних управлінь ДСА України у дводенний строк.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом Державної судової адміністрації України
23 жовтня 2015р. №181
СТАТУТ
ДЕРЖАВНОЇ УСТАНОВИ "СЛУЖБА СУДОВОЇ ОХОРОНИ"
КИЇВ - 2015 рік
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "СЛУЖБА СУДОВОЇ ОХОРОНИ" (далі – Установа) є державною неприбутковою установою, яка заснована на державній власності та належить до сфери управління Державної судової адміністрації України.
2. Засновником Установи є Державна судова адміністрація України (далі – Уповноважений орган управління).
3. Найменування Установи:
повне – ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "CЛУЖБА СУДОВОЇ ОХОРОНИ";
скорочене – ДУ "Служба судової охорони".
4. Місцезнаходження Установи: м. Київ, вул. Липська, 18/5, 01601.
5. Уповноважений орган управління здійснює загальне керівництво та контроль за діяльністю Установи.
6. Установа у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, Положенням про Службу судової охорони, наказами Уповноваженого органу управління та цим Статутом.
2. ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС
1. Установа є юридичною особою публічного права. Установа набуває статусу юридичної особи з дати її державної реєстрації.
2. Установа провадить свою діяльність відповідно до законодавства, Положення про Службу судової охорони та цього Статуту. Положення про Службу судової охорони затверджується Уповноваженим органом управління за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України.
3. Зміни до Статуту Установи вносяться за рішенням Уповноваженого органу управління та підлягають державній реєстрації в порядку, передбаченому законом.
4. Установа має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку зі своїм найменуванням, інші передбачені законодавством печатки та штампи, бланк.
5. Установа за погодженням з Уповноваженим органом управління утворює відокремлені структурні підрозділи.
6. Установа має право укладати договори, набувати майнові та особисті немайнові права, нести відповідальність, бути позивачем та відповідачем у судах України, міжнародних та третейських судах відповідно до законодавства.
7. Установа несе відповідальність за своїми зобов’язаннями згідно із законодавством.
8. Держава та Уповноважений орган управління не відповідають за зобов’язаннями Установи, а Установа не відповідає за зобов’язаннями держави та Уповноваженого органу управління, крім випадків, передбачених законодавством.
9. Установа провадить свою діяльність відповідно до кошторису, затвердженого в порядку, встановленому чинним законодавством України.
3. ЗАВДАННЯ, ФУНКЦІЇ
1. Завданням Установи є підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, охорона приміщень судів та інших органів суддівської системи, забезпечення пропускного режиму в судах та органах суддівської системи, виконання функцій щодо державного захисту суддів, членів їх сімей та їхнього майна, працівників апарату судів та їх близьких родичів, забезпечення безпеки учасників судового процесу, забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві, охорона приміщень і територій установ судових експертиз Міністерства юстиції України й Міністерства охорони здоров'я України, а також забезпечення режиму утримання осіб, які перебувають під вартою і направлені на судово-психіатричну експертизу.
2. Відповідно до завдань Установа:
1) забезпечує згідно із законодавством підтримання порядку в суді, запобігання та припинення проявів неповаги до суду, охорону приміщень судів та інших органів суддівської системи, пропускний режим у судах та органах суддівської системи, виконує функції щодо державного захисту суддів, членів їх сімей та їхнього майна, працівників апарату судів та їх близьких родичів, забезпечення безпеки учасників судового процесу, забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві, охорону приміщень і територій установ судових експертиз Міністерства юстиції України й Міністерства охорони здоров'я України, а також забезпечення режиму утримання осіб, які перебувають під вартою й направлені на судово-психіатричну експертизу;
2) здійснює передбачені законодавством заходи безпеки під час розгляду судових справ;
3) вживає в передбачених законом випадках відповідні заходи для забезпечення безпеки судді, членів його сім'ї, збереження їх майна;
4) вживає заходи для забезпечення безпеки при надходженні заяви учасника кримінального судочинства, члена його сім'ї або близького родича;
5) вживає заходи охорони, спрямовані на забезпечення недоторканності, цілісності будівель, споруд, територій, транспортних засобів, цінностей та іншого рухомого і нерухомого майна органів суддівської системи з метою запобігання та/або недопущення чи припинення протиправних дій щодо нього, для збереження його фізичного стану, припинення несанкціонованого доступу до нього;
6) забезпечує встановлений у межах об'єктів охорони порядок із застосуванням комплексу організаційно-правових та інженерно-технічних заходів, що здійснюються з метою виключення можливості безконтрольного переміщення осіб, транспортних засобів і майна на об'єкти та з об'єктів охорони;
7) забезпечує встановлений у межах об'єктів охорони порядок шляхом запровадження сукупності заходів безпеки і правил внутрішнього розпорядку, обов'язкових для виконання особами, які на них перебувають;
8) використовує технічні засоби під час виконання своїх функцій: системи, прилади та обладнання для виявлення, оповіщення й попередження про наявність небезпеки для життя людей та/або майна, застосування у встановленому законодавством порядку спеціальних засобів;
9) відповідно до вимог законодавства здійснює обмін інформацією з органами внутрішніх справ, Служби безпеки України, іншими заінтересованими державними органами з питань забезпечення безпеки осіб, відносно яких здійснюються заходи безпеки.
4. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УСТАНОВИ
1. Установа має право:
звертатися в порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Установу завдань;
здійснювати відповідно до законодавства співробітництво з іноземними юридичними та фізичними особами, у тому числі для обміну досвідом;
здійснювати відповідно до законодавства власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів;
залучати підприємства, установи та організації всіх форм власності для реалізації своїх статутних завдань у порядку, визначеному законодавством;
утворювати за погодженням з Уповноваженим органом управління відокремлені підрозділи;
реалізовувати інші права, що не суперечать законодавству та цьому Статуту.
2. Установа зобов’язана:
належно виконувати завдання та функції, визначені цим Статутом;
забезпечувати належні та безпечні умови праці, додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування та інших соціальних гарантій;
своєчасно сплачувати податки, внески, збори та інші відрахування згідно з чинним законодавством;
надавати Уповноваженому органу управління інформацію щодо діяльності Установи;
виконувати інші обов’язки, які забезпечують виконання Установою статутних завдань.
5. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА МАЙНО УСТАНОВИ
1. Фінансування Установи:
1) фінансування діяльності Установи здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі спеціального фонду, а також з інших джерел, не заборонених законодавством. Обсяги бюджетних асигнувань встановлюються відповідно до затвердженого кошторису;
2) фінансування Установи з державного бюджету здійснюється на підставі структури, штатного розпису та кошторису Установи.
2. Майно Установи складають оборотні та необоротні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Установи.
3. Джерелами формування майна Установи є:
1) державне майно, закріплене Уповноваженим органом управління за Установою на праві оперативного управління;
2) кошти державного бюджету;
3) власні надходження Установи:
кошти, отримані від реалізації майна в установленому законодавством порядку;
кошти, отримані від передачі майна в оренду;
кошти або майно, яке надходить безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань, благодійної допомоги, грантів, дарунків тощо;
дотації або субсидії, отримані з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної допомоги;
4) майно, придбане в інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
5) інші джерела, не заборонені законодавством.
4. Контроль за ефективністю використання, збереженням та обліком закріпленого за Установою майна здійснює Уповноважений орган управління.
5. Установа не має права безоплатно передавати належне їй майно іншим юридичним та фізичним особам, крім випадків, передбачених законом.
6. Відчуження матеріальних активів, які відповідно до законодавства визнаються основними фондами, здійснюється в порядку, встановленому законодавством.
7. Установа має право за погодженням з Уповноваженим органом управління здавати в оренду в установленому законодавством порядку підприємствам, установам й організаціям, а також громадянам нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові приміщення) та інше окреме індивідуально визначене майно (устаткування, транспортні засоби, інвентар та інші матеріальні цінності, які йому належать), а також списувати його з балансу в порядку, встановленому законодавством.
8. Установа здійснює володіння, користування землею та іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності згідно із законодавством.
9. Збитки, завдані Установі в результаті порушення її майнових прав громадянами, юридичними особами й державними органами, відшкодовуються відповідно до законодавства.
10. Установа самостійно здійснює оперативний та бухгалтерський облік, веде статистичну, фінансову та бюджетну звітність і подає її державним органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Установи в установленому законодавством порядку.
11. Керівництво Установи несе відповідальність перед Уповноваженим органом управління та перед іншими державними органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
6. УПРАВЛІННЯ УСТАНОВОЮ
1. Управління Установою здійснюється його начальником, який підзвітний Уповноваженому органу управління.
2. Начальник Установи призначається на посаду та звільняється з посади керівником Уповноваженого органу управління. Начальник Установи призначає на посаду і звільняє з посади заступників начальника Установи за погодженням з Уповноваженим органом управління.
3. Начальник Установи самостійно вирішує питання діяльності Установи, за винятком тих, що віднесені цим Статутом до повноважень Уповноваженого органу управління.
4. Начальник Установи та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення й достовірність обліку та складання відповідної звітності.
5. Начальник Установи:
1) здійснює поточне керівництво діяльністю Установи відповідно до законодавства та цього Статуту;
2) несе передбачену законодавством відповідальність за неналежне виконання покладених на нього завдань;
3) під час виконання обов’язків і реалізації своїх прав повинен діяти в інтересах Установи;
4) діє без довіреності від імені Установи, представляє її інтереси в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, інших організаціях, а також у відносинах з юридичними та фізичними особами;
5) видає в межах своєї компетенції накази та доручення;
6) організовує діяльність Установи відповідно до мети та основних напрямів її діяльності;
7) затверджує за погодженням з Уповноваженим органом управління структуру і штатний розпис Установи та її відокремлених структурних підрозділів;
8) у встановленому порядку призначає на посади та звільняє з посад працівників Установи;
9) обирає форму й систему оплати праці, установлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів, винагород, надбавок і доплат з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством;
10) у межах своїх повноважень застосовує заходи заохочення та дисциплінарного стягнення до працівників Установи та керівників її відокремлених структурних підрозділів;
11) розпоряджається коштами та майном Установи відповідно до цього Статуту та законодавства;
12) забезпечує ефективне використання та збереження майна, закріпленого за Установою;
13) виявляє державне майно, яке тимчасово не використовується, та за погодженням з Уповноваженим органом управління приймає рішення щодо його подальшого використання;
14) забезпечує проведення інвентаризації майна Установи в порядку, визначеному законодавством;
15) за погодженням з Уповноваженим органом управління затверджує стратегічні плани розвитку Установи, здійснює контроль за їх виконанням;
16) укладає договори, видає довіреності, відкриває рахунки в органах Державної казначейської служби України;
17) несе передбачену законом відповідальність за недотримання трудової, фінансової дисципліни працівників Установи та інших вимог законодавства відповідно до напрямів діяльності Установи.
7. УПОВНОВАЖЕНИЙ ОРГАН УПРАВЛІННЯ
1. Уповноважений орган управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) приймає рішення про утворення, реорганізацію і ліквідацію Установи, погоджує утворення, реорганізацію й ліквідацію відокремлених підрозділів Установи;
2) затверджує структуру і штатний розпис Установи;
3) призначає на посаду та звільняє з посади начальника − керівника Установи;
4) погоджує призначення та звільнення з посади заступника начальника Установи;
5) затверджує Статут Установи та зміни до нього, здійснює контроль за додержанням цього Статуту;
6) проводить моніторинг діяльності, здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням майна і коштів Установи, забезпечує проведення аудиторських перевірок у випадках, визначених чинним законодавством України;
7) у разі звільнення начальника Установи забезпечує проведення перевірки фінансово-господарської діяльності Установи в порядку, передбаченому законодавством;
8) надає згоду на відчуження, передачу та списання майна Установи, у випадках, передбачених законодавством;
9) надає згоду на оренду нерухомого майна Установи (крім передачі в оренду індивідуально визначеного майна Установи) у випадках, визначених законодавством;
10) здійснює інші функції, передбачені законодавством.
8. ВІДОКРЕМЛЕНІ СТРУКТУРНІ ПІДРОЗДІЛИ УСТАНОВИ
1. Відокремленими структурними підрозділами Установи є служби судової охорони в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі – служби судової охорони).
2. Служби судової охорони утворюються Установою за погодженням з Уповноваженим органом управління.
3. Служби судової охорони не мають статусу юридичної особи.
4. Діяльність служб судової охорони є неприбутковою (тобто його основною метою не є одержання прибутку).
5. Служби судової охорони діють на підставі Положення про Службу судової охорони та цього Статуту і довіреності, виданої начальником Установи.
6. Штатні розписи служб судової охорони затверджується Установою за погодженням з Уповноваженим органом управління.
7. Припинення діяльності служб судової охорони шляхом їх реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації здійснюється за рішенням Установи, погодженим Уповноваженим органом управління, а у випадках, передбачених законом, – за рішенням суду.
8. Управління службами судової охорони здійснюється їх начальниками, які підконтрольні начальнику Установи.
9. Начальники служб судової охорони призначаються на посаду за поданням начальників відповідних територіальних управлінь ДСА України та звільняються з посади начальником Установи.
10. Начальники служб судової охорони самостійно вирішують питання діяльності відповідної служби судової охорони в межах повноважень, визначених Положенням про Службу судової охорони, цим Статутом та довіреністю.
11. Служби судової охорони наділяються майном Установи.
12. Фінансування служб судової охорони здійснюється за рахунок кошторису Установи.
13. Установа несе відповідальність за діяльність служб судової охорони, проводить періодичні перевірки їх діяльності відповідно до законодавства та щокварталу звітує перед Уповноваженим органом управління.
14. Прийняття рішення про ведення в службах судової охорони бухгалтерського обліку, кадрової роботи, наділення їх майном або його вилучення належить до повноважень Установи.
9. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ УСТАНОВИ
1. Трудовий колектив Установи становлять усі працівники, які беруть участь у ії діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Установою.
2. Повноваження трудового колективу Установи реалізуються загальними зборами та через їх виборні органи.
3. Для представництва інтересів трудового колективу на загальних зборах трудовий колектив може обрати орган колективного самоврядування, до складу якого не може входити керівник Установи.
4. Члени органу колективного самоврядування обираються таємним голосуванням на три роки не менше як двома третинами голосів. Члени виборного органу не можуть бути звільнені з роботи або переведені на інші посади з ініціативи керівництва Установи без згоди відповідного виборного органу цього колективу.
5. Виробничі, трудові і соціальні відносини трудового колективу з керівництвом Установи регулюються колективним договором.
6. Питання соціального розвитку, зокрема, включаючи поліпшення умов праці, життя та здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Установи та їх сімей, вирішуються трудовим колективом за участю керівника Установи, якщо інше не передбачено законодавством.
7. Джерелом коштів на оплату праці працівників Установи є кошти державного бюджету.
Форми й системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються в колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
10. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ УСТАНОВИ
1. Припинення діяльності Установи шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації здійснюється за рішенням Уповноваженого органу управління, а у випадках, передбачених законом, – за рішенням суду.
2. У разі реорганізації Установи вся сукупність її прав та обов'язків переходить до її правонаступників.
3. Ліквідація Установи здійснюється комісією, призначеною Уповноваженим органом управління, а в разі припинення його діяльності за рішенням суду – комісією, утвореною відповідно до рішення суду.
4. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління Установою. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс Установи, подає його на затвердження до Уповноваженого органу управління. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами визначаються законом.
5. Працівникам Установи, які звільняються у зв’язку з ії реорганізацією чи ліквідацією, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.
6. Установа вважається такою, що припинила свою діяльність, з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців запису про державну реєстрацію ії припинення.
Голова Державної судової
адміністрації України З. Холоднюк