flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Компетентність, здатність і відповідність

28 січня 2016, 13:51

 РСУ і ВККС узгодили процедуру визначення професійного рівня судді. Таке положення містить рішення Ради суддів України від 11 грудня 2015 року №14, текст якого друкує видання "Закон і Бізнес".


Рада суддів України

Рішення

11 грудня 2015 року м.Київ №14

Про погодження Порядку та методології кваліфікаційного оцінювання суддів

Заслухавши та обговоривши інформацію голови Ради суддів Сімоненко В.М. та голови Вищої кваліфікаційної комісії суддів Козьякова С.Ю. , відповідно до стст.83, 124, 131 закону «Про судоустрій і статус суддів» та Положення про Раду суддів, затвердженого позачерговим X з’їздом суддів 16 вересня 2010 року (зі змінами), РСУ

ВИРІШИЛА:

1. Погодити Порядок та методологію кваліфікаційного оцінювання суддів, що додається.

2. З метою забезпечення можливості подальшого опрацювання пропозицій до Порядку та методології кваліфікаційного оцінювання суддів створити робочу групу у складі шести осіб (три представники РСУ і три представники ВККС).

3. Від РСУ до складу робочої групи включити:

Алейнікова Григорія Івановича — суддю Апеляційного суду Запорізької області;

Волкова Андрія Станіславовича  суддю Київського окружного адміністративного суду;

Чумаченко Тетяну Анатоліївну — суддю Вищого адміністративного суду.

Голова  В.СІМОНЕНКО

Порядок та методологія кваліфікаційного оцінювання судді

1. Загальні положення

1.1. Порядок та методологія кваліфікаційного оцінювання судді (розроблено відповідно до закону «Про судоустрій і статус суддів»), закону «Про забезпечення права на справедливий суд», Європейської хартії про закон щодо статусу суддів (1998 р.) та з урахуванням рекомендації CM/Rec (2010) 12 Комітету міністрів Ради Європи державам—членам щодо суддів: незалежність, ефективність та обов’язки ухваленої Комітетом міністрів Ради Європи 17 листопада 2010 р., київських рекомендацій ОБСЄ щодо незалежності судочинства у Східній Європі, на Південному Кавказі та у Середній Азії «Адміністрування судівництва, добір та відповідальність суддів» (2010 р.), висновку №17 (2014) щодо оцінювання діяльності суддів, якості правосуддя і поваги до незалежності судової влади Консультативної ради європейських суддів, спільного висновку Венеціанської комісії й директорату з прав людини генерального директорату з прав людини та верховенства права Ради Європи щодо закону «Про судоустрій і статус суддів» і визначає правові та організаційні засади кваліфікаційного оцінювання суддів.

1.2. Кваліфікаційне оцінювання судді проводиться ВККС згідно з вимогами стст.83—86 закону, а первинне і повторне кваліфікаційне оцінювання судді відповідно до пп.6 і 7 розд.ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» закону «Про забезпечення права на справедливий суд».

1.3. Кваліфікаційне оцінювання судді — це встановлена законом процедура визначення комісією професійного рівня судді та відповідності його займаній посаді.

1.4. Метою кваліфікаційного оцінювання є визначення професійного рівня судді та здатності здійснювати правосуддя у відповідному суді та суді відповідного рівня.

1.5. Завданнями кваліфікаційного оцінювання є:

1.5.1. Перевірка здатності судді здійснювати правосуддя у суді відповідного рівня.

1.5.2. Підтвердження професійного рівня судді для обрання на посаду судді безстроково.

1.5.3. Підтвердження здатності судді здійснювати правосуддя у суді, в якому він працює, у зв’язку з накладенням дисциплінарного стягнення.

1.5.4. Прийняття рішення щодо можливості здійснення суддею правосуддя у відповідному суді.

1.5.5. Підтвердження можливості здійснення правосуддя у відповідному суді.

1.6. Принципами кваліфікаційного оцінювання є публічність, прозорість, відкритість, єдність порядку та методології, застосування єдиних критеріїв для оцінки судді, незалежність суддів.

1.7. Підставами проведення кваліфікаційного оцінювання є:

1.7.1. Подана особисто заява судді про проведення кваліфікаційного оцінювання для підтвердження його здатності здійснювати правосуддя у суді відповідного рівня.

1.7.2. Подана особисто заява про проведення кваліфікаційного оцінювання кандидата для обрання на посаду судді безстроково.

1.7.3. Рішення ВККС про призначення кваліфікаційного оцінювання судді у зв’язку з накладенням дисциплінарного стягнення щодо судді відповідно до ст.97 закону.

1.7.4. Рішення ВККС про проведення первинного та повторного кваліфікаційного оцінювання судді на виконання вимог пп.6 та 7 розд.ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» закону «Про забезпечення права на справедливий суд». Ці положення також застосовуються до суддів, які обрані або призначені до Вищої ради юстиції та ВККС та не є у відставці.

1.8. Інформація, яка використовується при проведенні кваліфікаційного оцінювання, отримується комісією відповідно до законодавства.

2. Методологія кваліфікаційного оцінювання

2.1. Критеріями кваліфікаційного оцінювання судді є:

2.1.1. Професійна компетентність.

2.1.2. Особиста компетентність.

2.1.3. Соціальна компетентність.

2.1.4. Здатність підвищувати свій фаховий рівень.

2.1.5. Здатність здійснювати правосуддя у суді відповідного рівня.

2.1.6. Відповідність судді етичним критеріям.

2.1.7. Відповідність судді антикорупційним критеріям.

2.2. Показниками відповідності критеріям є:

2.2.1. Професійної компетентності:

2.2.1.1. Знання права (рівень правових знань, знання та застосування міжнародно-правових актів, конвенцій тощо).

2.2.1.2. Здатність проводити судове засідання (рівень практичних навичок, аналітичні здібності тощо).

2.2.1.3. Здатність ухвалювати рішення (рівень умінь у застосуванні закону, здатність аргументувати і обгрунтувати позицію з правової точки зору, письмові вміння, базування рішень на законодавстві та фактах, аналітичні здібності тощо).

2.2.2. Особистої компетентності:

2.2.2.1. Здатність виконувати обсяг роботи:

2.2.2.1.1. Кількість розглянутих справ.

2.2.2.1.2. Кількість скасованих судових рішень та підстави їх скасування.

2.2.2.1.3. Наявність та кількість рішень, що стали підставою для винесення рішень міжнародними судовими установами та іншими міжнародними організаціями, якими встановлено порушення Україною міжнародно-правових зобов’язань, у тому числі переглянутих після встановлення такого порушення Верховним Судом.

2.2.2.1.4. Кількість змінених судових рішень та підстави їх зміни.

2.2.2.2. Самоорганізованість:

2.2.2.2.1. Дотримання строків розгляду справ.

2.2.2.2.2. Середня тривалість виготовлення тексту вмотивованого рішення з урахуванням положень пункту 2.5.2.2.2 цього порядку.

2.2.2.2.3. Судове навантаження порівняно з іншими суддями у відповідному суді, регіоні з урахуванням інстанційності, спеціалізації суду та судді.

2.2.2.2.4. Кількість скарг на дії судді.

2.2.2.2.5. Кількість дисциплінарних проваджень та їх результати.

2.2.3. Соціальної компетентності:

2.2.3.1. Урівноваженість — дані щодо відповідності поведінки судді правилам суддівської етики, результати співбесіди, результати регулярного оцінювання, відображені у суддівському досьє.

2.2.3.2. Стресова стійкість — дані щодо відповідності поведінки судді правилам суддівської етики, результати співбесіди, результати регулярного оцінювання, відображені у суддівському досьє.

2.2.3.3. Комунікативність — дані щодо відповідності поведінки судді правилам суддівської етики, результати співбесіди, результати регулярного оцінювання, відображені у суддівському досьє.

2.2.4. Здатності підвищувати свій фаховий рівень:

2.2.4.1. Інформація про результати проходження в Національній школі суддів підготовки судді та підвищення його кваліфікації упродовж перебування на посаді судді.

2.2.5. Здатності здійснювати правосуддя у суді відповідного рівня:

2.2.5.1. Здатність здійснювати правосуддя у суді відповідного рівня та спеціалізації, інформація про результати попередніх кваліфікаційних оцінювань судді, відображена у суддівському досьє.

2.2.6. Відповідність судді етичним критеріям:

2.2.6.1. Дані щодо відповідності поведінки судді правилам суддівської етики, чесність, справедливість, неупередженість тощо.

2.2.7. Відповідність судді антикорупційним критеріям:

2.2.7.1. Дані щодо відповідності витрат і майна судді та членів його сім’ї, а також близьких осіб задекларованим доходам, у тому числі копії відповідних декларацій, поданих суддею відповідно до законодавства у сфері запобігання корупції.

2.2.7.2. Дані щодо відповідності судді вимогам законодавства у сфері запобігання корупції.

2.3. Методи отримання результатів:

2.3.1. Іспит.

2.3.2. Дослідження суддівського досьє.

2.3.3. Співбесіда.

2.4. Методи визначення показників:

2.4.1. Іспит:

2.4.1.1. Знання права (анонімне письмове тестування).

2.4.1.2. Здатність проводити судове засідання (виконання практичного завдання).

2.4.1.3. Здатність ухвалювати рішення (виконання практичного завдання).

2.4.1.4. Здатність здійснювати правосуддя у суді відповідної інстанції та спеціалізації (виконання практичного завдання).

2.4.2. Дослідження суддівського досьє:

2.4.2.1. Кількість розглянутих справ.

2.4.2.2. Кількість скасованих судових рішень з урахуванням пояснень судді.

2.4.2.3. Кількість рішень, що стали підставою для винесення рішень міжнародними судовими установами та іншими міжнародними організаціями, якими встановлено порушення Україною міжнародно-правових зобов’язань, у тому числі переглянутих після встановлення такого порушення Верховним Судом.

2.4.2.4. Кількість змінених судових рішень з урахуванням пояснень судді.

2.4.2.5. Дотримання строків розгляду справ.

2.4.2.6. Середня тривалість виготовлення тексту вмотивованого рішення.

2.4.2.7. Судове навантаження порівняно з іншими суддями у відповідному суді, регіоні з урахуванням інстанційності, спеціалізації суду та судді.

2.4.2.8. Кількість скарг на дії судді.

2.4.2.9. Кількість дисциплінарних проваджень.

2.4.2.10. Урівноваженість.

2.4.2.11. Стресова стійкість.

2.4.2.12. Комунікативність.

2.4.2.13. Інформація про результати проходження в НШС підготовки, підвищення кваліфікації судді упродовж перебування на посаді судді.

2.4.3. Співбесіда:

2.4.3.1. Підстави скасування судових рішень з урахуванням пояснень судді.

2.4.3.2. Передумови прийняття рішень, які стали підставою для винесення рішень міжнародними судовими установами та іншими міжнародними організаціями, якими встановлено порушення Україною міжнародно-правових зобов’язань та пояснення судді щодо їх прийняття.

2.4.3.3. Підстави зміни судових рішень з урахуванням пояснень судді.

2.4.3.4. Результати дисциплінарних проваджень.

2.4.3.5. Дані щодо відповідності витрат і майна судді та членів його сім’ї, а також близьких осіб задекларованим доходам, у тому числі копії відповідних декларацій, поданих суддею відповідно до законодавства у сфері запобігання корупції.

2.4.3.6. Дані щодо відповідності судді вимогам законодавства у сфері запобігання корупції.

2.4.3.7. Дані щодо відповідності поведінки судді правилам суддівської етики.

2.5. Оцінка показників професійного рівня судді:

2.5.1. Професійна компетентність:

2.5.1.1. Знання права — кваліфікований, потребує підвищення кваліфікації, не кваліфікований.

2.5.1.2. Здатність проводити судове засідання — кваліфікований, потребує підвищення кваліфікації, не кваліфікований.

2.5.1.3. Здатність ухвалювати рішення — здатен, потребує підвищення кваліфікації, не здатен.

2.5.2. Особиста компетентність:

2.5.2.1. Здатність виконувати обсяг роботи:

2.5.2.1.1. Кількість розглянутих справ — висока, посередня, низька (з урахуванням причин виникнення таких показників).

2.5.2.1.2. Кількість скасованих судових рішень та підстави їх скасування — нижча за середньостатистичну по суду, середньостатистична по суду, вища за середньостатистичну по суду.

2.5.2.1.3. Наявність та кількість рішень, що стали підставою для винесення рішень міжнародними судовими установами та іншими міжнародними організаціями, якими встановлено порушення Україною міжнародно-правових зобов’язань, у тому числі переглянутих після встановлення такого порушення Верховним Судом — відсутність, наявність (з урахуванням результатів перегляду судами вищих інстанцій).

2.5.2.1.4. Кількість змінених судових рішень та підстави їх зміни — нижча за середньостатистичну по суду, середньостатистична по суду, вища за середньостатистичну по суду.

2.5.2.2. Самоорганізованість:

2.5.2.2.1. Дотримання строків розгляду справ — дотримується, загалом дотримується, не дотримується, з урахуванням пояснень судді щодо порушень.

2.5.2.2.2. Середня тривалість виготовлення тексту вмотивованого рішення — визначається після введення обліку показника Державною судовою адміністрацією — обгрунтована, загалом обгрунтована, не обгрунтована.

2.5.2.2.3. Судове навантаження порівняно з іншими суддями у відповідному суді, регіоні з урахуванням інстанційності, спеціалізації суду та судді — високе, середнє, низьке.

2.5.2.2.4. Кількість скарг на дії судді — висока, середня, низька (з урахуванням скарг, прийнятих до розгляду).

2.5.2.2.5. Кількість дисциплінарних проваджень та їх результати — висока, середня, низька (з урахуванням застосованих дисциплінарних стягнень та їх видів).

2.5.3. Соціальна компетентність:

2.5.3.1. Урівноваженість визначається за наслідками дослідження суддівського досьє та співбесіди — урівноважений, загалом урівноважений, не урівноважений.

2.5.3.2. Стресова стійкість за наслідками дослідження суддівського досьє та співбесіди — стійкий, загалом стійкий, не стійкий.

2.5.3.3. Комунікативність — комунікативний, загалом комунікативний, не комунікативний.

2.5.4. Інформація про результати проходження в НШС підготовки та підвищення кваліфікації судді упродовж перебування на посаді — позитивні, середні, негативні.

2.5.5. Здатність здійснювати правосуддя у суді відповідного рівня та спеціалізації — здатен, загалом здатен, не здатен.

2.5.6. Відповідність судді етичним критеріям:

2.5.6.1. Дані щодо відповідності поведінки судді правилам суддівської етики — відповідає, загалом відповідає, не відповідає.

2.5.7. Відповідність судді антикорупційним критеріям:

2.5.7.1. Дані щодо відповідності витрат і майна судді та членів його сім’ї, а також близьких осіб задекларованим доходам, у тому числі копії відповідних декларацій, поданих суддею відповідно до законодавства у сфері запобігання корупції — відповідають, відповідають з урахуванням пояснень, не відповідають.

2.5.7.2. Дані щодо відповідності судді вимогам законодавства у сфері запобігання корупції — відповідають, відповідають з урахуванням пояснень, не відповідають.

2.6. Оцінка критерію при проведенні кваліфікаційного оцінювання:

2.6.1. Негативна оцінка критерію визначається негативним оцінюванням більшості його показників.

2.6.2. Остаточна оцінка кількісних показників відбувається з урахуванням пояснень судді та доданих документів, що підтверджують відповідну інформацію.

2.7. Методика оцінювання іспиту визначається положенням про порядок складення іспиту та методику його оцінювання під час кваліфікаційного оцінювання судді, що затверджується комісією за погодженням з Радою суддів.

2.8. Тестові запитання та модельні судові справи іспиту систематично розробляються НШС з урахуванням критеріїв кваліфікаційного оцінювання, принципів інстанційності та спеціалізації, програм іспиту.

2.9. До розробки тестових запитань і модельних судових справ НШС може залучати суддів, експертів та науковців.

2.10. НШС повинна забезпечити рецензування тестових запитань та модельних судових справ для суддів відповідних судів суддями вищестоящих судів, після чого вони направляються до комісії.

2.11. Зміст, кількісні та якісні показники анонімного письмового тестування та виконання практичного завдання визначає програма іспиту під час кваліфікаційного оцінювання судді. Програми іспиту розробляються з урахуванням рівня та спеціалізації суду та суддів НШС та затверджуються комісією.

2.12. НШС за дорученням кваліфікаційної палати здійснює періодичне оновлення програм іспиту з метою забезпечення проведення об’єктивного оцінювання суддів.

2.13. Програма іспиту зокрема визначає:

2.13.1. Предмети тестових запитань для виявлення рівня знань у галузі права.

2.13.2. Характеристики, вид та кількість модельних судових справ, які вирішуються під час виконання практичного завдання для виявлення здатності проводити судове засідання.

2.13.3. Відсотковий показник розподілу тестових завдань та практичних завдань у відповідному іспиті.

3. Порядок кваліфікаційного оцінювання

3.1. Право на звернення з заявою про проведення кваліфікаційного оцінювання для перевірки здатності здійснювати правосуддя у суді відповідного рівня має кожен суддя, який відповідає вимогам для роботи на посаді судді відповідного суду у рамках оголошеного конкурсу на зайняття вакантної посади судді.

Право на звернення із заявою про проведення кваліфікаційного оцінювання мають кандидати на посаду судді безстроково у випадках, визначених стст.76—77 закону.

3.2. Зразки заяв для проведення кваліфікаційного оцінювання затверджуються рішенням ВККС та розміщуються на офіційному веб-сайті комісії.

3.3. Кваліфікаційне оцінювання проводиться не пізніше двох місяців з дня надходження письмового звернення судді, крім випадку проведення кваліфікаційного оцінювання за рішенням ВККС у зв’язку з накладенням дисциплінарного стягнення.

3.4. Повноважними суб’єктами з питань забезпечення проведення кваліфікаційного оцінювання та виконання функцій адміністративно-розпорядчого характеру, загального контролю, вирішення позаштатних та конфліктних ситуацій, координування та узгодження дій під час підготовки та проведення кваліфікаційного оцінювання є члени комісії, інспектори та працівники секретаріату комісії. Уповноважені представники, мають право входу до місця проведення кваліфікаційного оцінювання.

Перелік уповноважених представників затверджується наказом голови ВККС.

Організація та проведення засідання з питань кваліфікаційного оцінювання здійснюється у загальному порядку, визначеному регламентом комісії.

3.5. Перевірка заяви на прийнятність до розгляду питання про проведення кваліфікаційного оцінювання здійснюється членом кваліфікаційної палати або, за його дорученням, інспектором комісії на підставі суддівського досьє, витребуваного для вирішення відповідного питання у відповідального за його ведення структурного підрозділу секретаріату комісії.

3.6. У разі, якщо у суддівському досьє відсутня інформація чи документи, які її підтверджують, член кваліфікаційної палати або, за його дорученням, інспектор комісії, на будь-якій стадії проведення кваліфікаційного оцінювання має право ініціювати питання про витребування та одержання необхідної інформації від судів, суддів, ВРЮ, ДСАУ, органів суддівського самоврядування, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, об’єднань громадян та окремих фізичних осіб, ненадання якої тягне за собою відповідальність, установлену законом.

3.7. Заява повертається без розгляду, якщо:

3.7.1. Суддя не відповідає встановленим законом вимогам для роботи у суді відповідного рівня.

3.7.2. Кандидат для обрання на посаду судді безстроково:

3.7.2.1. Раніше звертався до ВККС із заявою про обрання його на посаду судді безстроково.

3.7.2.2. Звільнений з посади судді за його заявою про відставку, і з моменту такого звільнення пройшло більше трьох років.

3.7.2.3. Раніше вже був обраний суддею безстроково і звільнений з посади за власним бажанням, і з моменту такого звільнення пройшло більше трьох років.

3.7.3. Суддя (кандидат) звернувся до кваліфікаційної палати з заявою про залишення його заяви про проведення кваліфікаційного оцінювання без розгляду або не з’явився без поважних причин на кваліфікаційне оцінювання, яке проводиться за його заявою.

3.8. За заявою, яка відповідає встановленим до неї вимогам та не підлягає поверненню, членом кваліфікаційної палати проводиться підготовка до проведення процедури кваліфікаційного оцінювання.

3.9. За результатами вирішення питання про прийнятність до розгляду заяви член кваліфікаційної палати за наявності для цього підстав упродовж трьох днів з моменту надходження до комісії відповідної заяви передає відповідальному структурному підрозділу секретаріату комісії суддівське досьє для вжиття заходів щодо забезпечення оновлення, уточнення, наповнення визначених ним відомостей суддівського досьє та підготовки до проведення кваліфікаційного оцінювання.

3.10. Кваліфікаційне оцінювання включає такі етапи:

3.10.1. Складення суддею (кандидатом) іспиту.

3.10.2. Дослідження суддівського досьє та проведення співбесіди.

3.10.2.1. Вирішення питання про рекомендування судді Конституційного Суду у відставці для обрання на посаду судді Верховного Суду безстроково здійснюється без складення іспиту на підставі співбесіди та вивчення суддівського досьє.

3.11. Перебіг кваліфікаційного оцінювання фіксується за допомогою технічних засобів: іспит — відеофіксація; співбесіда — аудіофіксація.

З метою створення належних умов під час іспиту та співбесіди для суддів та кандидатів, а також забезпечення публічності та прозорості кваліфікаційного оцінювання комісія може забезпечувати здійснення прямої відеотрансляції процедури оцінювання у місці його проведення у режимі реального часу з урахуванням положень п.3.24. цього порядку.

3.12. ВККС не пізніше ніж за 10 днів до дати проведення кваліфікаційного оцінювання інформує суддю (кандидата), що буде проходити кваліфікаційне оцінювання, про місце та час проходження оцінювання.

3.13. Інформування здійснюється у формі листа-запрошення для участі у кваліфікаційному оцінюванні, що надсилається судді поштовим відправленням (рекомендованим листом) за місцем роботи. Лист-запрошення кандидату надсилається поштовим відправленням (рекомендованим листом) за місцем його постійного проживання, вказаним кандидатом у заяві про проведення кваліфікаційного оцінювання. Інформація про кваліфікаційне оцінювання та копія листа-запрошення також розміщуються на офіційному веб-сайті ВККС.

3.14. Підставою направлення листа-запрошення є рішення ВККС про проведення кваліфікаційного оцінювання.

3.15. Іспит:

3.15.1. Іспит проводиться шляхом складення суддею (кандидатом) анонімного письмового тестування та виконання письмового практичного завдання.

Особливості складення іспиту при проведенні первинного кваліфікаційного оцінювання визначаються у розд.5 цього порядку.

Суддя у межах п’ятирічного строку може скласти іспит повторно, але не раніше ніж через три роки після попереднього його складення.

3.15.2. Реєстрація судді (кандидата) здійснюється за місцем проведення іспиту.

3.15.3. Судді під час проведення кваліфікаційного оцінювання у межах конкурсу на зайняття вакантної посади судді розпочинають письмове анонімне тестування та виконання практичного завдання одночасно.

3.15.4. Суддя (кандидат), який запізнився на складання іспиту, з дозволу голови кваліфікаційної палати може бути допущений до складання іспиту в межах часу, що залишився для його складення.

3.15.5. Тестові запитання та практичні завдання для суддів (кандидатів) складаються з урахуванням принципів інстанційності та спеціалізації суду, здатність здійснювати правосуддя, у якому перевіряється або професійний рівень у якому підтверджується.

Іспит має проводитись з урахуванням спеціалізації судді, визначеної зборами суддів відповідного суду.

3.15.6. Порядок складення іспиту, методика оцінювання під час кваліфікаційного оцінювання судді визначаються положенням, що затверджується комісією за погодженням з РСУ.

3.16. Дослідження суддівського досьє:

3.16.1. Дослідження суддівського досьє полягає у систематизації, аналізі, зборі, уточненні, доповненні членом кваліфікаційної палати його даних з метою визначення попередніх показників критеріїв кваліфікаційного оцінювання.

3.16.2. Дослідження суддівського досьє здійснюється за період перебування судді на посаді з 1.01.2012, а у разі наявності інформації — за весь період перебування на посаді судді.

3.16.3. Вжиття заходів щодо наповнення суддівського досьє інформацією забезпечує відповідальний структурний підрозділ секретаріату комісії, а також у разі необхідності доповнення суддівського досьє додатковою інформацією за дорученням члена кваліфікаційної палати інспектор комісії.

3.16.4. Дослідження суддівського досьє здійснюється членом кваліфікаційної палати на підставі актуальних і достовірних даних.

3.16.5. Суддя має право знайомитися з матеріалами суддівського досьє не пізніше ніж за десять робочих днів до проведення співбесіди, крім випадку проведення кваліфікаційного оцінювання за рішенням ВККС у зв’язку з накладенням дисциплінарного стягнення, зняти фотокопії матеріалів, надати належним чином завірені копії документів, що доповнюють, спростовують чи уточнюють інформацію, що міститься у суддівському досьє.

Суддя має право надати свої пояснення, у тому числі у письмовому вигляді. Письмові пояснення надаються суддею не пізніше ніж за 5 робочих днів з дня ознайомлення з матеріалами суддівського досьє. Усні пояснення надаються суддею під час проведення співбесіди.

3.16.6. За результатами дослідження суддівського досьє член кваліфікаційної палати складає не пізніше ніж за п’ять днів до засідання доповідь, яка підлягає оголошенню під час співбесіди.

3.16.7. Доповідь члена кваліфікаційної палати за результатами вивчення суддівського досьє складається з урахуванням заслуг, кваліфікації та сумлінності особи, щодо якої проводиться кваліфікаційне оцінювання, його вмінь та ефективності роботи, кількісних та якісних показників роботи судді, зокрема повинна містити такі дані (за їх наявності та в межах процедури кваліфікаційного оцінювання судді):

3.16.7.1. Заслуги, пов’язані з його кар’єрою:

3.16.7.1.1. Кількість заяв та зміст рішень, прийнятих щодо судді ВККС, ВРЮ, Президентом, Верховною Радою.

3.16.7.1.2. Результати участі у конкурсах на зайняття посади судді.

3.16.7.1.3. Результати проходження в НШС спеціальної підготовки кандидата на посаду судді.

3.16.7.1.4. Зайняття адміністративних посад суддею.

3.16.7.1.5. Обрання судді до органів суддівського самоврядування, ВККС, ВРЮ.

3.16.7.2. Кваліфікація:

3.16.7.2.1. Вища освіта.

3.16.7.2.2. Науковий ступінь.

3.16.7.2.3. Вчене звання.

3.16.7.2.4. Результати попереднього кваліфікаційного оцінювання судді (у тому числі первинного та повторного) упродовж перебування на посаді.

3.16.7.2.5. Викладацька діяльність у НШС.

3.16.7.3. Сумлінність:

3.16.7.3.1. Інформація про результати проходження в НШС підготовки та підвищення кваліфікації судді упродовж перебування на посаді судді.

3.16.7.3.2. Результати регулярної оцінки судді упродовж перебування на посаді.

3.16.7.4. Вміння: результати іспиту у межах відповідної процедури кваліфікаційного оцінювання.

3.16.7.5. Ефективність:

3.16.7.5.1. Кількість розглянутих справ.

3.16.7.5.2. Кількість скасованих судових рішень.

3.16.7.5.3. Кількість рішень, що стали підставою для винесення рішень міжнародними судовими установами та іншими міжнародними організаціями, якими встановлено порушення Україною міжнародно-правових зобов’язань, у тому числі переглянутих після встановлення такого порушення Верховним Судом.

3.16.7.5.4. Кількість змінених судових рішень.

3.16.7.5.5. Дотримання строків розгляду справ.

3.16.7.5.6. Середня тривалість виготовлення тексту вмотивованого рішення.

3.16.7.5.7. Судове навантаження порівняно з іншими суддями у відповідному суді, регіоні з урахуванням інстанційності, спеціалізації та судді.

3.16.7.5.8. Кількість скарг на дії судді (кандидата під час перебування на посаді судді), щодо яких проводилась перевірка.

3.16.7.5.9. Кількість дисциплінарних проваджень.

3.16.7.6. Дані щодо відповідності судді (кандидата) етичному критерію.

3.16.7.7. Дані щодо відповідності судді (кандидата) антикорупційному критерію:

3.16.7.7.1. Відповідність витрат і майна судді (кандидата) та членів його сім’ї, а також близьких осіб задекларованим доходам, у тому числі копії відповідних декларацій, поданих суддею відповідно до законодавства у сфері запобігання корупції.

3.16.7.7.2. Дані щодо відповідності вимогам законодавства у сфері запобігання корупції.

3.17. Співбесіда:

3.17.1. Співбесіда полягає в обговоренні результатів дослідження суддівського досьє та складається з таких стадій:

3.17.1.1. Оголошення членом кваліфікаційної палати доповіді за результатами дослідження суддівського досьє.

3.17.1.2. Надання судді (кандидату) можливості доповнити, уточнити чи спростувати оголошену в доповіді інформацію.

3.17.1.3. Послідовне обговорення з суддею (кандидатом) показників (відповідно до критеріїв) для остаточного визначення професійного рівня судді.

Обговорення відбувається шляхом доповіді члена кваліфікаційної палати щодо кожного окремого показника та одночасним наданням судді можливості надати пояснення чи обгрунтувати його.

3.17.2. Під час співбесіди обов’язковому обговоренню із суддею (кандидатом) підлягають дані щодо відповідності його етичним та антикорупційним критеріям.

Суддя (кандидат), який проходить кваліфікаційне оцінювання, під час співбесіди має право надавати пояснення з питань, пов’язаних з проходженням іспиту та інформації і документів, що знаходяться у його суддівському досьє, надавати коментарі, документи та інформацію за розділами суддівського досьє.

3.17.3. Члени кваліфікаційної палати мають право задавати судді запитання щодо оголошених під час доповіді показників.

3.17.4. Суддя (кандидат) має право не пояснювати показники своєї роботи.

У такому випадку наявні у суддівському досьє дані не підлягають зміні під час співбесіди при визначенні остаточних показників критеріїв кваліфікаційного оцінювання.

3.17.5. У обговоренні питання про кваліфікаційне оцінювання судді (кандидата) під час співбесіди можуть брати участь представники органу суддівського самоврядування.

3.17.6. За наявності обгрунтованої необхідності під час співбесіди може бути оголошено перерву.

3.18. На будь-якому етапі кваліфікаційного оцінювання суддя (кандидат) має право надати кваліфікаційній палаті належним чином завірені копії документів для доповнення, уточнення чи спростування інформації, що міститься у суддівському досьє.

3.19. Розгляд питання про кваліфікаційне оцінювання судді (кандидата) відбувається у відкритому засіданні кваліфікаційної палати, на яке не пізніше двадцяти днів до дати проведення співбесіди, окрім кваліфікаційного оцінювання у зв’язку з накладенням дисциплінарного стягнення, запрошуються суддя (кандидат), стосовно якого розглядається питання.

3.20. Участь членів кваліфікаційної палати у розгляді питання про кваліфікаційне оцінювання є обов’язковою. Член кваліфікаційної палати може не брати участь у проведенні кваліфікаційного оцінювання виключно з причин тимчасової непрацездатності, відпустки або відрядження, що підтверджується відповідними документами, а також у випадку мотивованого відводу його кандидатури суддею (кандидатом), який проходить оцінювання, або самовідводу.

3.21. Член кваліфікаційної палати не може брати участь у розгляді питання та прийнятті рішення і підлягає відводу (самовідводу), якщо:

3.21.1. Наявний конфлікт інтересів щодо судді (кандидата), який проходить кваліфікаційне оцінювання.

3.21.2. Стало відомо про інші обставини, що можуть вплинути на об’єктивність та неупередженість члена кваліфікаційної палати.

Питання відводу або самовідводу члена кваліфікаційної палати вирішуються відповідно до ст.107 закону.

3.22. Участь судді (кандидата) під час кваліфікаційного оцінювання є обов’язковою.

3.22.1. Неявка судді на кваліфікаційне оцінювання у рамках оголошеного ВККС конкурсу на зайняття вакантної посади судді не перешкоджає проведенню такого конкурсу.

3.22.2. Неявка судді для проходження кваліфікаційного оцінювання, яке призначено у зв’язку з накладенням дисциплінарного стягнення на підставі п.3 ч.3 ст.83 закону «Про судоустрій і статус суддів» без поважних причин може бути підставою для прийняття рішення про непідтвердження здатності здійснювати правосуддя у відповідному суді.

3.22.3. Поважними причинами неявки судді для проходження кваліфікаційного оцінювання чи його етапів є тимчасова непрацездатність, наявність інших поважних причин (обставин, настання яких не залежать від волі судді, і які перешкоджають участі судді у кваліфікаційному оцінюванні), що підтверджується відповідними документами.

3.22.4. Відпустка вважається поважною причиною неучасті судді у кваліфікаційному оцінюванні у випадку, коли вона належним чином оформлена до дня оприлюднення рішення ВККС про проведення кваліфікаційного оцінювання

3.22.5. Відрядження вважається поважною причиною не участі судді у кваліфікаційному оцінюванні у випадку, коли воно було належним чином оформлене та/або почало здійснюватися суддею до дня оприлюднення рішення ВККС про проведення кваліфікаційного оцінювання.

3.22.6. У разі, якщо суддя перебуває у відрядженні, відпустці, в тому числі для догляду за дитиною до досягнення відповідного віку, і строки відрядження або відпустки більші, ніж визначений рішенням ВККС загальний строк проведення кваліфікаційного оцінювання або дорівнюють такому строку, суддя має право взяти участь у кваліфікаційному оцінюванні у межах встановленого строку.

3.22.7. У разі, якщо строки відрядження, тимчасової непрацездатності чи відпустки (в тому числі у зв’язку з вагітністю, пологами і для догляду за дитиною) більші, ніж визначений рішенням ВККС загальний строк проведення кваліфікаційного оцінювання або дорівнюють такому строку, суддя зобов’язаний у п’ятиденний термін (робочих днів) після виходу на роботу звернутись до ВККС з письмовою заявою для встановлення строків проведення щодо нього кваліфікаційного оцінювання.

3.23. Кандидат, якого звільнено з посади судді у зв’язку із закінченням строку, на який його було призначено, та який раніше звертався до комісії із заявою про підтвердження свого професійного рівня для обрання на посаду судді безстроково, права на повторне проходження кваліфікаційного оцінювання не має.

Незалежно від прийнятого рішення суддя може звернутися до ВККС з відповідною заявою про проведення його кваліфікаційного оцінювання не раніше, ніж через один рік з дня прийняття рішення комісією за результатами останнього кваліфікаційного оцінювання судді.

3.24. Під час анонімного письмового тестування, виконання практичного завдання та оцінювання їх результатів, а також під час співбесіди можуть бути присутні як спостерігачі будь-які заінтересовані особи.

3.24.1. Заінтересована особа зобов’язана не пізніше, ніж за десять робочих днів до дати проведення відповідного етапу, письмово повідомити комісію про свої наміри бути присутнім на ньому, додавши до звернення документи, що підтверджують її заінтересованість у об’єктивності проведення кваліфікаційного оцінювання щодо судді, із зазначенням контактних засобів зв’язку для погодження із комісією порядку такого спостереження.

3.24.2. Засоби масової інформації не є заінтересованими особами у процедурі кваліфікаційного оцінювання та підлягають акредитації у визначеному для них комісією порядку.

3.24.3. Комісія за наявності такого звернення та для забезпечення таких осіб можливістю для спостереження вживає заходів щодо погодження із заінтересованими особами порядку такої участі. Участь заінтересованих осіб не повинна перешкоджати комісії у проведенні іспиту та судді — належним чином складати тестування та виконувати практичне завдання з урахуванням принципу незалежності та іміджу судової влади.

3.24.4. У випадку недотримання спостерігачами погодженого з комісією порядку присутності під час проведення іспиту інспектор чи керівник структурного підрозділу секретаріату комісії за участі члена комісії зобов’язані невідкладно це зафіксувати шляхом складення відповідного акта та відмовити такій особі у присутності на іспиті із позбавленням такої можливості у подальшому.

3.24.5. Повноважними суб’єктами з питань забезпечення організаційної підготовки до проведення іспиту та виконання функцій адміністративно-розпорядчого характеру, загального контролю за проведенням іспиту, а також під час проведення співбесіди, вирішення позаштатних та конфліктних ситуацій, координування та узгодження дій під час підготовки та проведення іспиту та співбесіди є члени ВККС, інспектори та працівники секретаріату ВККС. Уповноважені представники мають право входу до місця проведення іспиту під час проведення кваліфікаційного оцінювання.

3.24.6. Перелік уповноважених представників затверджується наказом голови ВККС.

3.24.7. Порядок перебування заінтересованих осіб в місці проведення кваліфікаційного оцінювання визначається ВККС.

3.25. За результатами кваліфікаційного оцінювання кваліфікаційна палата складає вмотивований висновок про підтвердження чи непідтвердження кваліфікації судді.

Складення вмотивованого висновку проводиться за відсутності особи, щодо якої вирішується питання, та інших осіб, які не є членами комісії.

Підготовка проекту вмотивованого висновку здійснюється членом кваліфікаційної палати, який готував доповідь за результатами дослідження суддівського досьє.

4. Рішення за результатами кваліфікаційного оцінювання

4.1. Кваліфікаційна палата на підставі вмотивованого висновку за результатами розгляду питання про проведення кваліфікаційного оцінювання приймає рішення про:

4.1.1. Підтвердження або непідтвердження здатності судді здійснювати правосуддя у відповідному суді.

4.1.2. Надання або відмову в наданні рекомендації судді для обрання його на посаду судді безстроково.

4.2. Рішення кваліфікаційної палати про підтвердження здатності судді здійснювати правосуддя у відповідному суді або надання рекомендації судді для обрання його на посаду судді безстроково є підставою для подальшої участі судді (кандидата) у процедурах, передбачених законом.

4.3. Рішення кваліфікаційної палати про непідтвердження здатності судді здійснювати правосуддя у відповідному суді є підставою для відмови у допуску судді до участі у конкурсі на зайняття вакантної посади судді.

4.4. У випадку непідтвердження кандидатом на посаду судді безстроково професійного рівня судді для обрання на посаду судді безстроково комісія приймає рішення про відмову в наданні рекомендації для обрання його на посаду судді безстроково.

4.5. Рішення кваліфікаційної палати про підтвердження здатності судді здійснювати правосуддя у відповідному суді після застосування до нього дисциплінарного стягнення, у порядку, передбаченому п.4 ч.1 ст.97 закону, має наслідком погашення дисциплінарного стягнення у порядку, встановленому законом.

4.6. Рішення кваліфікаційної палати про непідтвердження здатності судді здійснювати правосуддя у відповідному суді після застосування до нього дисциплінарного стягнення, у порядку, передбаченому п.4 ч.1 ст.97 закону, має наслідком непогашення дисциплінарного стягнення.

4.7. Рішення кваліфікаційної палати приймаються більшістю від установленого законом її складу з урахуванням членів іншої палати в разі їх залучення до роботи.

4.8. Голосування проводиться за відсутності судді, щодо якого вирішується питання, та інших осіб, які не є членами комісії.

4.9. Рішення кваліфікаційної палати оголошується відразу після його прийняття на відкритому засіданні у присутності особи, щодо якої розглядається питання кваліфікаційного оцінювання та в порядку, встановленому регламентом комісії.

4.10. На засіданні кваліфікаційної палати можуть бути присутні будь-які заінтересовані особи, а також представники засобів масової інформації.

4.11. Кваліфікаційна палата виносить свої рішення від імені комісії, зазначаючи склад палати, який розглядав питання кваліфікаційного оцінювання.

4.12. Рішення кваліфікаційної палати викладається у письмовій формі. У рішенні зазначаються дата і місце прийняття рішення, склад палати, щодо якого судді проводилося кваліфікаційне оцінювання, мотиви прийнятого рішення. Рішення підписується головуючим і членами палати, які брали участь у прийнятті рішення.

4.13. За наявності окремої думки члена комісії, який приймав участь у розгляді питання про кваліфікаційне оцінювання, вона викладається у письмовій формі і додається до суддівського досьє, про що головуючий повідомляє на засіданні.

4.14. У разі наявності окремої думки двох або більше членів комісії, які брали участь у розгляді питання та прийнятті рішення кваліфікаційною палатою, голова комісії має право винести таке питання на розгляд спільного засідання палат комісії, на якому у порядку, встановленому регламентом комісії, приймається остаточне рішення щодо кваліфікаційного оцінювання судді.

4.15. Рішення кваліфікаційної палати може бути оскаржено до суду в порядку, встановленому законодавством.

4.16. Рішення про кваліфікаційне оцінювання, яке набрало законної сили, підлягає долученню до суддівського досьє.

5. Особливості первинного та повторного кваліфікаційного оцінювання

5.1. Метою проведення первинного кваліфікаційного оцінювання суддів є прийняття рішення щодо можливості здійснення суддею правосуддя у відповідному суді.

5.2. Завданням первинного кваліфікаційного оцінювання є підтвердження можливості здійснювати суддею правосуддя у відповідному суді.

5.3. Первинне кваліфікаційне оцінювання суддів Верховного, вищих спеціалізованих, апеляційних судів здійснюється кваліфікаційною та дисциплінарною палатами комісії спільно шляхом формування колегій із трьох членів за принципом змішаного представництва кожної з палат комісії.

Формування колегій здійснюється за рішенням ВККС, у якому визначаються склади колегій, їх голови та порядок роботи.

5.4. Проведення первинного та повторного кваліфікаційного оцінювання суддів місцевих судів, які склали присягу судді до набрання чинності законом та відправляють правосуддя, здійснюється кваліфікаційною палатою відповідно до прийнятого нею рішення.

5.5. У рішенні про проведення первинного та повторного кваліфікаційного оцінювання зазначаються, зокрема, строки проведення, графік, місце (місця), час проведення кваліфікаційного оцінювання.

Рішення підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті ВККС протягом двох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.

Участь судді у первинному та повторному кваліфікаційному оцінюванні є обов’язковою.

Повідомлення про проведення первинного кваліфікаційного оцінювання надсилається за допомогою засобів електронного зв’язку до суду, судді якого будуть проходити оцінювання, не пізніше як за 20 днів до дня проведення оцінювання.

5.6. Етапи первинного кваліфікаційного оцінювання:

5.6.1. Іспит:

5.6.1.1. Анонімне письмове тестування під час іспиту при проведенні первинного кваліфікаційного оцінювання здійснюється у формі письмового викладення суддею запропонованих комісією положень усталених правових позицій ВС та практики Європейського суду з прав людини з урахуванням інстанції та спеціалізації суду і судді.

5.6.1.2. Виконання практичного завдання при проведенні первинного кваліфікаційного оцінювання здійснюється суддею шляхом вирішення змодельованої членами колегії чи кваліфікаційної палати практичної ситуації з урахуванням інстанції та спеціалізації суду і судді.

5.6.1.3. Дослідження суддівського досьє та проведення співбесіди здійснюється з урахуванням положень, передбачених розд.2 та пп.3.16—3.18 цього порядку.

5.7. За результатами первинного кваліфікаційного оцінювання колегія чи кваліфікаційна палата приймає вмотивоване рішення щодо можливості здійснювати правосуддя у відповідному суді.

5.8. Якщо за результатами первинного кваліфікаційного оцінювання можливість здійснення суддею правосуддя у відповідному суді не підтверджена, приймається рішення про відсторонення судді від здійснення правосуддя у відповідному суді з обов’язковим направленням судді до НШС для перепідготовки та подальшим повторним кваліфікаційним оцінюванням для підтвердження можливості судді здійснювати правосуддя у відповідному суді.

5.9. До проведення первинного кваліфікаційного оцінювання та на будь-якому етапі первинного кваліфікаційного оцінювання суддя має право подати заяву про відставку або про звільнення за власним бажанням відповідно до ст.120 закону «Про судоустрій і статус суддів». У цьому випадку кваліфікаційне оцінювання такого судді зупиняється.

5.10. Рішення про непідтвердження можливості здійснення суддею правосуддя за результатами первинного кваліфікаційного оцінювання повинно визначати термін відсторонення судді від здійснення правосуддя, тривалість перепідготовки судді в НШС з урахуванням спеціалізації та інстанційності суду, у якому суддя займає штатну посаду, вимоги до звіту НШС за результатами перепідготовки, терміни проведення повторного кваліфікаційного оцінювання.

Після виконання суддею рішення про направлення його для перепідготовки НШС у триденний строк з дня закінчення перепідготовки надає ВККС звіт про результати проходження суддею перепідготовки. У п’ятиденний строк з дня отримання звіту НШС кваліфікаційна палата приймає рішення про повторне кваліфікаційне оцінювання судді, про що повідомляє суддю відповідно до порядку, передбаченого пп.3.12— 3.14 цього порядку.

5.11. Повторне кваліфікаційне оцінювання суддів Верховного, вищих спеціалізованих, апеляційних та місцевих судів проводиться кваліфікаційною палатою.

5.12. Рішення з питань первинного та повторного кваліфікаційного оцінювання приймаються кваліфікаційною палатою або колегією від імені ВККС.

5.13. Якщо можливість здійснення суддею правосуддя у відповідному суді за результатами первинного кваліфікаційного оцінювання не підтверджена у результаті: невиконання суддею рішення про проведення кваліфікаційного оцінювання за відсутності поважних причин, передбачених п.3.22.3 цього порядку; неподання суддею заяви, письмових пояснень чи документів, які підтверджують поважні причини невиконання зазначеного рішення або встановлення колегією або кваліфікаційною палатою відсутності поважних причин невиконання зазначеного рішення за результатами розгляду відповідного випадку; невиконання суддею вимог цього порядку, колегією або кваліфікаційною палатою приймається рішення про непідтвердження можливості здійснення правосуддя у відповідному суді, відсторонення судді від здійснення правосуддя у відповідному суді з обов’язковим направленням судді до НШС для перепідготовки та подальшим повторним кваліфікаційним оцінюванням для підтвердження можливості судді здійснювати правосуддя у відповідному суді.

5.14. Якщо можливість здійснення суддею правосуддя у відповідному суді за результатами повторного кваліфікаційного оцінювання не підтверджена у результаті: невиконання суддею рішення про проведення кваліфікаційного оцінювання за відсутності поважних причин, передбачених п.3.22.3. цього порядку; неподання суддею заяви, письмових пояснень чи документів, які підтверджують поважні причини невиконання зазначеного рішення або встановлення колегією або кваліфікаційною палатою відсутності поважних причин невиконання зазначеного рішення за результатами розгляду відповідного випадку; невиконання суддею вимог цього порядку, колегією або кваліфікаційною палатою приймається рішення про непідтвердження можливості здійснення суддею правосуддя у відповідному суді і прийняття висновку про направлення рекомендації до ВРЮ для вирішення питання щодо внесення подання про звільнення судді з посади з підстав порушення присяги.

5.15. Повторне кваліфікаційне оцінювання проводиться за передбаченою цим порядком процедурою для підтвердження здатності здійснювати правосуддя у відповідному суді, за правилами, встановленими розд.3 цього порядку.

5.16. За результатами повторного кваліфікаційного оцінювання кваліфікаційна палата приймає вмотивоване рішення про підтвердження чи непідтвердження суддею можливості здійснювати правосуддя у відповідному суді.

Якщо за результатами проходження суддею повторного кваліфікаційного оцінювання можливість здійснення суддею правосуддя у відповідному суді не підтверджена приймається рішення про прийняття висновку ВККС про направлення рекомендації до ВРЮ для вирішення питання щодо внесення подання про звільнення судді з посади з підстав порушення присяги.

Рішення про прийняття висновку ВККС про направлення рекомендації до ВРЮ для вирішення питання щодо внесення подання про звільнення судді з посади з підстав порушення присяги у випадку, передбаченому ч.3 п.6 розд.ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» закону «Про забезпечення права на справедливий суд», приймаються ВККС у спільному складі обох палат.

6. Особливості проведення кваліфікаційного оцінювання у зв’язку з накладенням дисциплінарного стягнення

6.1. Кваліфікаційне оцінювання судді у зв’язку з накладенням дисциплінарного стягнення проводиться у разі застосування до судді дисциплінарного стягнення, передбаченого п.4 ч.1 ст.97 закону.

6.2. Метою проведення кваліфікаційного оцінювання є підтвердження здатності судді здійснювати правосуддя у суді, в якому він працює після проходження у НШС курсу підвищення кваліфікації, визначеного органом, що здійснював дисциплінарне провадження щодо судді.

6.3. Підставою для призначення кваліфікаційного оцінювання є рішення органу, що здійснював дисциплінарне провадження щодо судді, про застосування дисциплінарного стягнення.

Участь судді у кваліфікаційному оцінюванні є обов’язковою.

6.4. Органами, що здійснюють дисциплінарне провадження щодо судді, є ВРЮ та ВККС.

6.5. Рішення про призначення кваліфікаційного оцінювання судді приймається ВККС у складі кваліфікаційної палати.

6.6. Рішення прийняте відповідно до пп.6.3, 6.4 цього порядку повинне визначати термін відсторонення судді від здійснення правосуддя, тривалість, тематику та спрямованість курсу підвищення кваліфікації в НШС з урахуванням спеціалізації суду і судді та інстанційності суду, у якому суддя займає штатну посаду, вимоги до інформації НШС за результатами курсу підвищення кваліфікації, терміни проведення кваліфікаційного оцінювання.

Копія рішення про застосування дисциплінарного стягнення направляється до суду, у якому суддя займає штатну посаду та до кваліфікаційної палати.

6.7. Після виконання суддею рішення про направлення його для проходження курсу підвищення кваліфікації, НШС у триденний строк з дня закінчення курсу (перепідготовки) надає ВККС звіт за результатами підвищення кваліфікації. У п’ятиденний строк з дня отримання звіту НШС кваліфікаційна палата приймає рішення про кваліфікаційне оцінювання судді і доводить його до відома судді.

6.8. У рішенні про проведення кваліфікаційного оцінювання судді зазначаються, зокрема, строки проведення, графік, місце, час проведення кваліфікаційного оцінювання.

Рішення підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті ВККС протягом двох робочих днів з дня його прийняття.

6.9. Організація та проведення кваліфікаційного оцінювання судді здійснюється за правилами, встановленими розд.3 цього порядку.

6.10. За результатами кваліфікаційного оцінювання судді кваліфікаційна палата складає вмотивований висновок, на підставі якого приймається одне з наступних рішень:

1) рішення кваліфікаційної палати про підтвердження здатності судді здійснювати правосуддя у відповідному суді;

2) рішення ВККС про непідтвердження здатності судді здійснювати правосуддя у відповідному суді.

6.11. Рішення кваліфікаційної палати за результатами проведення кваліфікаційного оцінювання оформлюються протягом п’яти робочих днів з дня прийняття.

Копія рішення видається судді за його письмовою заявою протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації відповідного звернення у ВККС.

6.12. Копія рішення кваліфікаційної палати долучається до суддівського досьє.

Джерело: zib.com.ua