Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Сьогодні о 10.00 Конституційний Суд України приступить до розгляду подання омбудсмена щодо дозвільного порядку публічних богослужінь, релігійних обрядів, церемоній та процесій.
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
Як повідомили "ЗіБ" у КСУ, Суд ухвалив провести розгляд справи на пленарному засіданні КСУ у формі усного слухання.
Нагадаємо, Валерія Лутковська внесла конституційне подання до КСУ щодо відповідності Конституції України ч.5 ст. 21 Закону «Про свободу совісті та релігійні організації». Згідно з Законом богослужіння, релігійні обряди, церемонії та процесії безперешкодно проводяться в культових будівлях і на прилеглій території, у місцях паломництва, установах релігійних організацій, на кладовищах, в місцях окремих поховань і крематоріях, квартирах і будинках громадян, а також в установах, організаціях і на підприємствах за ініціативою їх трудових колективів і згодою адміністрації.
Богослужіння та релігійні обряди в лікарнях, госпіталях, будинках для престарілих та інвалідів, місцях попереднього ув'язнення і відбування покарання проводяться на прохання громадян, які перебувають в них, або за ініціативою релігійних організацій. В інших випадках публічні богослужіння, релігійні обряди, церемонії та процесії проводятьсящоразу з дозволу відповідної місцевої державної адміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради. Саме це положення щодо дозвільного порядку
В.Лутковська і просить визнати неконституційним.
По суті, публічні релігійні зібрання, в тому числі публічні богослужіння, відзначають у омбудсмена, релігійні обряди, церемонії та процесії тощо, є публічними мирними зібраннями.
З огляду на це, положення щодо проведення такого виду мирного зібрання як публічне богослужіння (релігійний обряд, церемонія та процесія), передбачені ч.5 ст. 21 Закону, суперечать конституційним приписам щодо проведення мирних зібрань, закріплених в статті 39 Конституції України, оскільки встановлюють дозвільний порядок замість повідомного, відповідно обмеження цього права може встановлюватись відповідним місцевим органом, а не виключно судом, вважає В.Лутковська.