flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Впровадження положень законопроекту №4180 може спричинити зниження ефективності роботи судової системи, як мінімум, на перших етапах, - вважають в ЮФ Sayenko Kharenko

21 березня 2016, 08:41

Законопроект №4180 «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення окремих положень законодавства з питань судоустрою і статусу суддів», підготовлений групою народних депутатів обговорюється з моменту появи його тексту на сайті парламенту.

Про законопроект говорили сьогодні на IV Міжнародному судово-правовому форумі. Також аналізу законопроекту присвячена редакційна стаття «ЮП».

Зокрема, однією з обговорюваних новел законопроекту називають розширення суддівського корпусу на рівні апеляційних, вищих спеціалізованих судів та Верховного Суду України за рахунок участі вчених-юристів і адвокатів.

Владислав Жабський, юрист практики вирішення судових суперечок ЮФ Sayenko Kharenko, прокоментував «Юридичної практики» цю ініціативу так:

«Однією з новел законопроекту № 4180 є те, що суддями апеляційних, вищих спеціалізованих судів та Верховного Суду України зможуть бути не тільки фахівці, що мають певний досвід роботи суддею та успішно склали кваліфікаційні іспити (як це передбачено в даний час), а й особи, відповідні ряду критеріїв, але при цьому не є суддями. Зокрема, необхідно, щоб претендент:

• відповідав вимогам до кандидатів на посаду судді;

• за результатами кваліфікаційного оцінювання підтвердив здатність здійснювати правосуддя у відповідному суді і з відповідною спеціалізацією;

• відповідав одному з наступних умов: 1) мав досвід роботи суддею не менше п'яти років (десяти - для вищого спеціалізованого суду або Верховного Суду України); 2) мав науковий ступінь в області права і стаж науково-педагогічної та / або наукової роботи в галузі права не менше десяти років; 3) мав досвід професійної діяльності адвоката щодо здійснення представництва в суді та / або захисту від кримінального обвинувачення як мінімум десять років, 4) мав сукупний досвід (стаж) роботи (професійної діяльності), передбачених пунктами 1 - 3, щонайменше десять років.

З одного боку, пропонований підхід до відбору претендентів покликаний створити можливості доступу до своїх повноважень судді не тільки суддям з досвідом, а й провідних адвокатів і вченим-юристам. Це потенційно має сприяти приходу в судову систему нових і незаангажованість людей. З іншого боку, доступ до права на правосуддя можуть в результаті отримати і кандидати, які не володіють повною мірою специфікою роботи в судовій системі. Це, в свою чергу, може спричинити зниження ефективності роботи судової системи, як мінімум, на перших етапах впровадження даних положень ».

Джерело: pravo.ua