Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Набув чинності Закон про єдине правило руху на кругових перехрестях
28 квітня 2017 року набув чинності Закон України від 4 квітня 2017 року № 1993-VIII "Про внесення зміни до статті 41 Закону України "Про дорожній рух" щодо пріоритетності транспортних засобів, які рухаються по колу".
Законом внесено зміни до статті 41 Закону України "Про дорожній рух", якими передбачено єдине правило дорожнього руху для автомобілів, що рухаються по колу.
Відповідно, відтепер перевага в русі на перехрестях, де організовано рух по колу, надаватиметься транспортним засобам, які вже рухаються по колу.
До цього такого правила в Україні не існувало, а пріоритет руху на подібному перехресті визначався розміткою та дорожніми знаками.
Закон також встановлює, що Кабінету Міністрів України протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
Співбесіди у рамках конкурсу до Верховного Суду не пройшли 12 кандидатів
Вища кваліфікаційна комісія суддів України вже провела співбесіди з 98 кандидатами до Верховного Суду) та стосовно 12 із них ухвалила рішення про те, що вони не підтвердили здатності здійснювати правосуддя.
З конкурсу вибули двоє суддів Вищого господарського суду України Алла Демидова та Ніна Акулова та суддя Вищого адміністративного суду Олег Голяшкін. Також співбесіди не пройшли суддя Київського апеляційного адмінсуду Олена Ганечко, суддя Рівненського апеляційного господарського суду Вікторія Коломис, суддя Одеського апеляційного адміністративного суду Олександр Кравець, суддя господарського суду Чернівецької області Андрій Бутирський, суддя Петропавлівського районного суду Дніпропетровської області Петро Бурда та суддя апеляційного суду Донецької області Володимир Азевич.
Також за результатами співбесід не підтвердили свою здатність бути суддею у новому Верховному Суді двоє адвокатів Ярослав Богачук, Ростислав Голосій та доцент Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого Олег Печений.
При цьому у Вищій кваліфікаційній комісії повідомили, що 56 кандидатів успішно пройшли співбесіди та стосовно них не отримано негативної інформації від Громадської ради доброчесності. Тому, за словами Сергія Козьякова, вони дуже близькі до перемоги.
Решта 30 кандидатів отримали негативні висновки ради доброчесності, однак вони надали свої пояснення та заперечення на висновки громадськості. Тому ВККСУ ще вивчатиме ці документи. Рішення стосовно цих 30 кандидатів Комісія ухвалюватиме у повному складі після завершення співбесід з усіма кандидатами. При цьому Сергій Козьяков пояснив, що Комісія може або погодитися з негативним висновком ГРД і припинити участь кандидата у конкурсі, або не погодитися і шляхом голосування вирішити, чи рекомендувати кандидата до призначення суддею.
Вища рада правосуддя звільнила у відставку 13 суддів і натомість рекомендувала до призначення 31 суддю
У відставку пішли 13 суддів. Вища рада правосуддя звільнила у відставку суддів апеляційного суду Миколаївської, Житомирської, Херсонської, Запорізької та Кіровоградської області, Одеського апеляційного адмінсуду, Попільнянського райсуду, Мукачівського міськрайонного суду, Богодухівського районного суду, Оболонського райсуду Києва, Яворівського районного суду Львівської області та господарського суду Закарпатської області. Ще одного суддю Оболонського райсуду столиці звільнили за власним бажанням.
Також Вища рада правосуддя внесе подання Президентові України про призначення 31 судді. Зокрема, безстроково призначать чотирьох суддів до столичних суддів: трьох - до окружного адмінсуду Києва та одного – до Деснянського райсуду. На безстроковий термін рекомендують призначити по троє суддів до Івано-Франківського, Донецького та Кіровоградського окружного адмінсудів. Також рекомендації про призначення безстроково отримали судді до двох районних судів Львівщини, Вінницького райсуду,Жовтневого районного суду, Тисменицького райсуду, Нетішинськогоміського суду, Миколаївського районного суду та Новопсковського районного суду.
Уряд затвердив порядок проведення перевірок інспекторами праці
Кабінет Міністрів України затвердив Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю. Це передбачено постановою від 26.04.2017 р. № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Урядовою постановою встановлено, що головними пріоритетами інспекторів праці визначено профілактичну роботу та консультування роботодавців.
Передбачено, що роботодавці можуть ініціювати проведення державними інспекторами регулярних інформаційно-роз’яснювальних кампаній щодо найбільш ефективних способів дотримання норм законодавства про працю, захисту і поновлення трудових прав працівників.
Державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань інспекторами праці Держпраці та її територіальних органів та виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад.
Інспекційні відвідування проводяться за зверненням працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю, за зверненням фізичної особи, стосовно якої порушено правила оформлення трудових відносин, за рішенням керівника органу контролю про проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин, за рішенням суду, повідомленням правоохоронних органів про порушення законодавства про працю, за повідомленням посадових осіб органів державного нагляду (контролю), про виявлені в ході виконання ними контрольних повноважень ознак порушення законодавства про працю.
Також інспектування проводиться за інформацією Держстату, ДФС та Пенсійного фонду України про роботодавці, які нараховують заробітну плату менше мінімальної; у яких стосовно працівників відсутнє повідомлення про прийняття на роботу; у яких протягом місяця кількість працівників, що працюють на умовах неповного робочого часу, збільшилась на 20 і більше відсотків; у яких стосовно працівників відсутні нарахування заробітної плати у звітному місяці; у яких протягом року не проводилась індексація заробітної плати або сума підвищення заробітної плати становить менше суми нарахованої індексації; у яких 30 і більше відсотків працівників працюють на умовах цивільно-правових договорів;роботодавців з чисельністю 20 і більше працівників, у яких протягом місяця відбулося скорочення на 10 і більше відсотків працівників.
Тривалість такої перевірки не може перевищувати 10 робочих днів, для суб’єктів мікропідприємництва та малого підприємництва — двох робочих днів.
Запроваджується також можливість проведення за бажанням роботодавця так званого аудиту трудового законодавства, а заходи впливу застосовуватимуться лише у випадку, якщо роботодавець відмовляється усувати порушення законодавства про працю.
Переобрано склад органів прокурорського врядування
Всеукраїнська конференція прокурорів обрала нових членів Ради прокурорів України та Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів.
За результатами роботи конференції обрано та призначено одинадцять членів Ради прокурорів України: двох – від Генеральної прокуратури України, чотирьох – від регіональних прокуратур та п’ятьох – від місцевих прокуратур.
Також переобрано Кваліфікаційно-дисциплінарну комісію прокурорів, до складу якоъ увійшли прокурори з прокуратури Вінницької, Одеської, Харківської та Закарпатської областей і Головної військової прокуратури.
Членів до Ради прокурорів України призначено строком на 5 років, а до Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів - строком на 3 роки.
На вирішення Ради прокурорів України покладається питання рекомендування призначення та звільнення прокурорів з адміністративних посад, впровадження заходів щодо забезпечення незалежності прокурорів, соціального і правового захисту прокурорів, їх сімей тощо.
Головними завданнями Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів є дисциплінарні провадження стосовно прокурорів, добір кандидатів на посаду прокурора та переведення прокурорів між різними органами прокуратури.